"פורבס": הונו של מיטש גולדהאר צמח בשנה האחרונה בכ-22%

בעלי מכבי ת"א בכדורגל מדורג 847 ברשימת עשירי העולם של המגזין - קפיצה של 126 מקומות ביחס לדירוג של 2014 ■ המיליארדר החדש בשכונה: מייקל ג'ורדן

מכבי תל-אביב יכולה להיות רגועה: מיטש גולדהאר, הבעלים של מועדון הכדורגל, טיפס 126 מקומות בדירוג המיליארדרים העולמי של "פורבס". מהרשימה החדשה שמפרסם השבוע המגזין, עולה כי הונו האישי מוערך נכון להיום ב-2.2 מיליארד דולר - מקום 847 מבין עשירי העולם, ו-19 במדינתו קנדה.

הונו של גולדהאר בן ה-53, שמחזיק בלמעלה מ-250 מרכזי קניות ברחבי קנדה, צמח במהלך השנה האחרונה בכ-22%. בחמש וחצי השנים מאז שנחת בכדורגל הישראלי, הוא מעמיד באופן כמעט קבוע למכבי תל-אביב את התקציב הגבוה ביותר בליגת העל (למעט עונת 2009/10, הראשונה שלו כאן לאחר שרכש את הצהובים מידיו של קנדי אחר - אלכס שניידר). כפי שפורסם ב"גלובס", בעונה הנוכחית (2014/15) ימריא תקציבה של אלופת השנתיים האחרונות למקסימום 130 מיליון שקל - הגבוה ביותר בתולדות המועדון.

אגב, הופעת בכורה מעניינת ברשימת המיליארדרים (מקום 1,741 מתוך 1,826 מיליארדרים בסך-הכול) רושם מייקל ג'ורדן: אחרי שנים של שיתוף-פעולה מסחרי רחב היקף עם נייקי - הונו של אגדת ה-NBA צמח נכון להיום עד לכדי מיליארד דולר. נעלי הכדורסל של ג'ורדן, למרות שכבר עברו שנים ארוכות מאז פרישתו מכדורסל - עדיין מובילות את המכירות בארה"ב, במה שמייצר לג'ורדן באופן אישי הכנסה של 90-100 מיליון דולר בשנה. כמו כן, ג'ורדן הוא בעליה של קבוצת ה-NBA שארלוט בובקאטס, והוא מחזיק בחוזי פרסום אישיים עם החברות גייטורייד (משקאות אנרגיה), היינס (בגדים) ואפר דק (קלפים).