ענבל אור פועלת להכנסת 5 פרויקטים לאינוונטק

מדובר בפרויקטים ברמת-גן, שבמסגרתם ייהרסו כ-81 יחידות דיור וייבנו במקומן כ-279 יח"ד חדשות

ענבל אור /  צלם: אלכס ליפקין
ענבל אור / צלם: אלכס ליפקין

דירקטוריון חברת אינוונטק שבשליטת ענבל אור אישר אמש (ג') התקדמות במשאים-ומתנים לצורך גיבוש הסכמים בנוגע ל-5 פרויקטים של תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) ברמת-גן, במסגרתם ייהרסו כ-81 יחידות דיור, וייבנו במקומן כ-279 יחידות חדשות.

המו"מ בנוגע לפרויקטים אלה מצויים בשלבים מתקדמים, אולם התקשרות החברה בהסכם התמ"א עם הדיירים של פרויקטים אלה, כפופה לאישור הדירקטוריון. אינוונטק מבהירה כי רק הסכם מחייב עם הדיירים יחייב את החברה ואת הדיירים לכל דבר ועניין בקשר עם פרויקטים אלה.

בשבוע שעבר השלימה יזמית הנדל"ן אור את רכישת השליטה באינוונטק (60% מההון) תמורת 3 מיליון שקל, וזאת לצורך ריכוז פרויקטים בתחומי התמ"א 38 (התחדשות עירונית ותוכניות פינוי-בינוי) שהיא תיזום. עיקר פעילותה של אור, המתבצעת באמצעות חברת אור סיטי נדל"ן ומתרכזת בייזום פרויקטים למגורים ולהשקעה ובגיבוש קבוצות רכישה בתחום הנדל"ן, תישאר פרטית.

אור מסרה בעבר כי "התחדשות עירונית הינה כורח המציאות. כיוון שיש כיום חוסר בעתודות קרקע באזורי הביקוש, והואיל ובעלי הקרקעות הזמינות לבנייה דורשים עבורן מחירים גבוהים ביותר, קידום פרויקטים של התחדשות עירונית, במציאות הקיימת כיום בענף הנדל"ן, מהווה שימוש נכון ואף הכרחי במשאב הקרקע הקיים".

נזכיר, כי במהלך 2011 פעלה אור להכניס את טרנד קבוצות הרכישה שלה לבורסה, באמצעות רכישת השליטה בשלד בורסאי אחר, מיינרום (היום כיטוב פארמה). בין הצדדים כבר נחתם הסכם למכירת השלד לאור בדרך של הקצאת מניות, אולם בהמשך התעוררו חילוקי דעות, ובמיינרום איימו אז לתבוע את אור בגין נזקים. בסופו של דבר, הסדר פשרה בין הצדדים קבע כי אור תשלם לחברה 666 אלף שקל.

אינוונטק, הנסחרת כיום בשווי של כ-23 מיליון שקל, פעלה בעבר בתחום המלונאות במזרח אירופה, והייתה חלק מקבוצת החברות הציבוריות של רות עופר ונמרוד רינות. אשתקד, אחרי שנכשלה בגיבוש הסדר חוב מול מחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-40 מיליון שקל, בית המשפט הורה על מינוי מפרק לחברה.