אקרו ותדהר יקימו 147 דירות בשוק העלייה בת"א

זכו במכרז של עיריית ת"א לקרקע, בת 10 דונם, שעליה ניתן להקים 3 בניינים בני 10 קומות ■הפרויקט יכלול דיור בר-השגה

שוק העלייה / צילום: תמר מצפי
שוק העלייה / צילום: תמר מצפי

לאחר ניסיונות כושלים של עיריית תל-אביב לשווק את מתחם שוק העלייה בדרום תל-אביב, זכו היום החברות אקרו נדל"ן ותדהר במכרז לרכישת הקרקע. זאת לאחר שהצעתן נבחרה על פני הצעתה של לוינשטיין.

מדובר בקרקע בת כ-10 דונם הממוקם בין הרחובות העלייה, מטלון, וולפסון וצ'לנוב, המיועדת להקמת מיזם מגורים הכולל דיור בר-השגה. על הקרקע שבבעלות העירייה ניתן להקים 3 בנייני מגורים בני כ-10 קומות, שבהם 147 דירות בשטח עיקרי כולל של 6,900 מ"ר.

שני בניינים מבין השלושה מיועדים להקמת 77 דירות רגילות שצפויות להימכר בשוק החופשי, והבניין השלישי מיועד להקמת 70 דירות בנות 80 מ"ר המיועדות להשכרה ארוכת-טווח מוזלת על-פי קריטריונים שתקבע העירייה.

בנוסף כוללות זכויות הבנייה קומת קרקע מסחרית בת 600 מ"ר. מדובר במעין עסקת קומבינציה: אקרו נדל"ן ותדהר יקימו את הפרויקט ללא תשלום מצדן עבור הקרקע, וימסרו חלק ממנו לעיריית תל-אביב עם השלמתו.

עיריית תל-אביב תשלם כ-45 מיליון שקל לאקרו ותדהר בעבור בניית בניין בן 70 דירות וחניון ציבורי. החברה שזכתה במכרז היתה זו שהציעה את הסכום הנמוך ביותר, שתתחייב עיריית תל-אביב לשלם לה בעבור הבנייה.

לפני שנה ביטלה עיריית תל-אביב את המכרז שפרסמה, בשל 3 ההצעות הנמוכות שקיבלה בעבור הקרקע. תנאי המכרז הקודם כללו רכישת הקרקע להקמת שלושת הבניינים, כולל הבניין השלישי עם 70 הדירות להשכרה, והיזם הזוכה נדרש להפעיל את השכרתן למשך 10 שנים, שרק לאחריהן היה רשאי למכור אותן.

בנובמבר האחרון פרסמה העירייה מחדש את המכרז לשיווק הקרקע, עם שינויים ניכרים. הגרסה החדשה העניקה ליזמים המתעניינים ודאות גדולה יותר, ועל כן המכרז צלח הפעם. בפועל אקרו נדל"ן ותדהר רוכשות את הקרקע ללא תשלום מצדן, ומתחייבות לבנות את שלושת הבניינים ושטחי המסחר תמורת מכירת 77 הדירות בשני הבניינים. את הבניין השלישי המיועד ל-70 דירות להשכרה ימסרו החברות לעירייה שתנהל את השכרתן לתקופה לא מוגבלת. בעבור בניית הבניין שיועבר לעירייה, תשלם עיריית תל-אביב לחברות 19.8 מיליון שקל.

נוסף לכך, מתחייבות אקרו נדל"ן ותדהר להקים חניון בן 240 חניות שיועבר לעיריית לטובת העמדתו לציבור. זאת ללא קשר לחניות שיקימו החברות לטובת דירות המגורים בפרויקט. בעבור בניית החניון שיועבר לעירייה תשלם עיריית תל-אביב לחברות 25 מיליון שקל.

המיזם כולל גם את המבנה ההיסטורי של שוק העלייה, שעיריית תל-אביב תשמר בעצמה ותעמיד כמתנס לטובת תושבי הסביבה. זאת בנוסף למרכז ספורט חדש שתקים במתחם.

אין זאת הקרקע הראשונה שאקרו נדל"ן רוכשת במכרז מעיריית תל-אביב. בתחילת 2010 זכתה אקרו נדל"ן בשיתו עם קנדה ישראל בקרקע ברחוב רמז בצפון הישן של תל-אביב, תמורת 305 מיליון שקל, שעליה מקימות החברות בימים אלה את מגדל הגימנסיה.

אקרו נדל"ן שבבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקבי, מקימה פרויקטים נוספים בתל-אביב ובהם פרויקט נויה ברחוב שלמה בדרום בעיר, פרויקט רוטשילד 17 שמקימה החברה עם קנדה ישראל, פרויקט מגורים במתחם קולנוע תל-אביב הישן ברחוב פינסקר, ומקדמת תוכנית להקמת פרויקט גדול במתחם גולף בשיכון דן.

החברה משווקת בימים אלה גם את מגדל אלפא במתחם יצחק שדה, שיכלול 120 דירות ומלון עסקים בן 180 חדרים. תדהר בבעלות גיל גבע ואריה בכר מתמחה בביצוע וביזמות ואחראית על הקמת אלפי יחידות דיור, בין היתר בפרויקטים שיזמה בשכונת גן ראובן ביבנה הכולל 1,000 יחידות דיור, ופרויקט בהיקף דומה שמקימה בשיתוף CPM בשכונה החדשה בראש העין.