לאומי קארד לקראת הסכם קיבוצי: 6,000 שקל שכר מינימום

ההנהלה והוועד קרובים מאוד לחתימה על הסכם ל-3 שנים בתום כשנה של מגעים ■ העובדים יקבלו תוספת שכר שנתית של כ-4% בממוצע ■ בישראכרט ובכאל יש כבר הסכם קיבוצי

הנהלת לאומי קארד קרובה לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון עם ועד העובדים. ל"גלובס" נודע כי לאחר יותר משנה שבה הצדדים ניהלו מגעים, ולאחר שלפני כחודשיים הוועד בחברת כרטיסי האשראי אף הכריז על סכסוך עבודה, חלה באחרונה פריצת דרך בין הצדדים. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הצדדים יחתמו על הסכם קיבוצי בעת הקרובה. בלאומי קארד סירבו להגיב לידיעה.

עוד נודע כי במסגרת הסכם השכר צפוי שכר המינימום בחברה לעלות מ-5,500 שקל ל-6,000 שקל. ככל הידוע, מדובר בפרמטר גבוה יחסית לשכר מינימום לעומת הסכמים קיבוציים אחרים בענף הפיננסים. ההסכם הוא לשלוש שנים, ובמהלכו צפויים לקבל העובדים תוספת שכר שנתית ממוצעת של כ-4% בשנה. בנוסף כולל ההסכם גם הטבות סוציאליות ובתחום הרווחה, וכן מנגנון מסודר לפיטורי עובדים.

לאומי קארד היא חברת כרטיסי האשראי האחרונה לחתום על הסכם קיבוצי. בישראכרט ובכאל יש כבר הסכם קיבוצי, וההסכם בלאומי קארד דומה פחות או יותר במבנהו לזה של החברות המתחרות.נכון לסוף 2014, ישנם 1,230 עובדים בלאומי קארד. עלות השכר הממוצעת לעובד עמדה אשתקד על 14.1 אלף שקל.

הדרך להסכם הקיבוצי בלאומי קארד הייתה ארוכה למדי. במשך שנתיים נעשו ניסיונות התאגדות בחברה, עד שלבסוף הוקם ועד שבראשו עומדת רעות פבלוביץ'. בלאומי קארד, בניהולו של חגי הלר, אמנם הודיעו מיד על ההכרה בוועד, וזאת לאור המסורת של ענף הבנקאות הרגיל לעבוד עם ועדי עובדים.

למרות זאת, הצדדים ניהלו מגעים לגיבוש הסכם השכר במשך תקופה ארוכה. בשלב מסוים המגעים הגיעו למבוי סתום, ובוועד טענו כי ההנהלה מסתירה מהם פרטים ומגלה יד קשה. בדצמבר אשתקד הכריז הוועד על סכסוך עבודה ואף נקט עיצומים. אלא שמאז נראה כי הצדדים הצליחו לשים את המחלוקות מאחוריהם וגיבשו הסכם.

נזכיר כי באחרונה גם בחברה-האם של לאומי קארד, בנק לאומי, גובש הסכם שכר חדש, שכולל ירידה במנגנון הטייס האוטומטי שעמד עד היום על 5.8%, ומנגד כלל העלאת הפרשות פנסיה לעובדי דור ב' והעלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל בפעימה אחת. בכך נראה כי קבוצת לאומי קרובה לשים מאחוריה את האתגרים בתחום יחסי העבודה.