מחזיקי האג"ח של קבוצת אלון לא יקימו נציגות ולא ימנו מומחה

קיבלו בכך את הצעתו של המנכ"ל אביגדור קפלן, שהזהיר מהתמשכות ההליכים לארגון החוב כלפיהם, שסותרת את הצעת כמה מהמחזיקים המוסדיים

אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר
אביגדור קפלן / צלם: איל יצהר

ההידברות בין ראשי קבוצת אלון לבין מחזיקי האג"ח הפרטיים הוכיחה את עצמה מבחינת החברה - מחזיקי האג"ח החליטו שלא להקים נציגות וגם לא למנות כלכלן שיסייע להם במגעים למול החברה, על שינוי שטר הנאמנות והפריסה המחודשת של האג"ח. ל"גלובס" נודע כי בתום ההצבעה שערכו מחזיקי האג"ח בימים האחרונים, לאחר האסיפה שנערכה ביום חמישי האחרון, הוחלט שלא לאמץ את ההצעה של כמה מהמחזיקים - על פי הערכות בשוק מדובר בפסגות וכלל ביטוח - למינוי נציגות וכלכלן מומחה.

עקב כך, צפוי שקבוצת אלון, בניהולו של אביגדור קפלן, ובסיוע בנקאי ההשקעות מחברות ווליו בייס ולאומי פרטנרס, ימשיכו במגעים הישירים שהם מנהלים בשבועות האחרונים עם המשקיעים המוסדיים, ויגישו כבר בעוד כשבועיים הצעה מחודשת לאישורם של מחזיקי האג"ח.

באלון לא רואים בארגון החוב הענק למוסדיים ולמחזיקי האג"ח, בסך כ-2.2 מיליארד שקל, שהחברה מקדמת משום הסדר חוב, ומדגישים שמבחינתם אין הרעה במצב מחזיקי האג"ח. לפי הקבוצה, שבבעלות עו"ד שרגא בירן והקיבוצים, לא תהיה תספורת בחוב הכולל, לא ישונה המח"מ ולא תשונה הריבית של האג"ח. לדברי גורמים בשוק, בחברה רואים בהחלטת המוסדיים כמשדרת שגם הם אינם רואים במהלך כהסדר חוב גדול, אלא כמהלך שניתן לסיימו במהירות וללא גורמי תיווך.

תפחית מינוף ותגביר שקיפות

בשבוע שעבר קרא מנכ"ל הקבוצה קפלן למוסדיים שלא למנות נציגות ומומחים חיצוניים, בטענה שזה יוביל להתמשכות מיותרת של ההליכים ולהוצאות מנופחות, בשעה שהחברה כבר דיברה ישירות עם 80% מהמחזיקים המוסדיים.

קפלן, בעברו מנכ"ל ויו"ר כלל ביטוח, ציין אז עוד כי "החברה אינה בדיפולט, ואנו לא מציגים הסדר חוב. אנו באים בצורה הכי הוגנת לכולם בתנאים שווים. אנחנו רוצים להקטין את עלויות המימון". כן הוא הציג את דעתו לפיה "שינוי שטר הנאמנות הינו win-win, לנו ולמחזיקי האג"ח", וכי השינוי יסייע "למנוע נזקים מיותרים".

אלון מבקשת מהמחזיקים להקדים תשלומים, לשנות טריגר לפירעון מיידי בעקבות הורדת דירוג ולבטל את קנס הפירעון המוקדם. בתמורה, החברה תוריד את רמת המינוף ותיתן למחזיקי האג"ח שעבודים והתחייבות לאי-חלוקת דיבידנד בטרם תפחת יתרת האג"ח ל-1.4 מיליארד שקל. עוד הבטיחה החברה למחזיקי האג"ח שתהיה שקופה יותר - ותציג להם את דוח הסולו. הנאמן לאג"ח הוא חברת הרמטיק.