נעילה חיובית בוול סטריט; מניית מובילאיי זינקה 6.5%

הבנק המרכזי האירופי הודיע כי יתחיל לרכוש אג"ח ב-9 במארס; העלה תחזית הצמיחה ל-1.5% ■ תביעות האבטלה השבועיות עלו ל-330 אלף, מעל הצפי ■ חברת AbbVie רוכשת את Pharmacyclics תמורת 21 מילארד דולר

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, לאחר נעילה חיובית גם באירופה. הסוחרים הגיבו להחלטת הריבית והמדיניות המוניטארית בגוש האירו, למספר נתוני מאקרו והם ממתינים בדריכות לדוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר. הדולר נסחר בשיא חדש של 11 שנים מול האירו בעוד החוזים על הנפט ננעלו בירידה.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים קלות בצל שטף נתוני מאקרו מהותיים. ספר הבז', הבוחן את ההתפתחויות הכלכליות ב-12 מחוזות הפד בחודשיים האחרונים, הצביע על צמיחה מתונה ב-6 מחוזות וצמיחה איטית ב-6 מחוזות נוספים. הפד ציין בדוח כי התחזקות הדולר לצד ירידת מחירי הנפט פגעו בענפים רבים במשק כגון החקלאות, התעשייה והאנרגיה.

אלה 3 הדברים שיכולים להרוג את השוק השורי

מנהל ההשקעות שמציג תשואה שנתית ממוצעת של 10.7%

עוד לפני ספר הבז', פורסם סקר ה-ADP לחודש פברואר הבוחן את שוק התעסוקה בסקטור הפרטי. ע"פ הסקר, נוספו לסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) 212 אלף משרות בחודש החולף, מתחת לצפי בשוק שעמד על תוספת של 220-240 אלף משרות. ה-ADP הוא מעין קדימון לקראת דוח התעסוקה המלא שיתפרסם מחר. אנליסטים בשוק צופים כי בפברואר נוספו למשק האמריקאי 240 אלף משרות לעומת תוספת של 257 אלף משרות חדשות בינואר. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-5.7% ל-5.6%.

מהעבר השני של האוקיינוס, הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית של חודש מארס על כנה ברמה של 0.05%. ב-15:30 יו"ר הבנק מריו דראגי פתח את מסיבת מסיבת העיתונאים המסורתית שלאחר הצהרת הריבית והכריז כי הבנק יתחיל לרכוש אג"ח בהיקף של 60 מיליארד דולר החל מיום שני בשבוע הבא, ה-9 במארס. דראגי ציין כי התוכנית תסתיים בספטמבר 2016. בנוסף, דרגי הודיע כי הבנק המרכזי מעלה את תחזית הצמיחה של גוש האירו ל-2015 ל-1.5% לעומת תחזית קודמת של 1%. כמו כן, הבנק חותך את ציפיות האינפלציה ל-0% לעומת צפי קודם ל-0.7%.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום תביעות האבטלה השבועיות, שטיפסו ל-320 אלף בשבוע שהסתיים ב-28 בפברואר. בשוק ציפו לירידה בתביעות לרמה של 293 אלף, לעומת 313 אלף בשבוע הקודם.

עוד פורסמו הזמנות המפעלים, שירדו בינואר ב-0.2%, זה החודש השישי ברציפות, לעומת הצפי לילייה של 0.2%.

מובילאיי ריכזה עניין על רקע המלצות של מספר בתי השקעות, כולל המלצת קנייה של סיטי במחיר יעד של 62 דולר למניה.

חברת AbbVie הודיעה כי תרכוש את חברת התרופות Pharmacyclics תמורת 21 מיליארד דולר במזומן ומניות.

אטיוניטי הודיעה היום על רכישת חברת Appfluent, ספקית מובילה של פתרונות אסטרטגיים לאופטימיזציה ל-Big Data Analytics ו-Hadoop, תמורת כ-18 מיליון דולר, המשולמים במזומן ובמניות, עם תמורה מותנית על בסיס ביצועים .

חברת קוסטקו בלטה במסחר לאחר שדיווחה על תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים.

חברת האופנה אברקומבי אנד פיץ' המשיכה לרכז עניין במסחר לאחר שצנחו אתמול ביותר ביותר מ-14% בשל דוחות מאכזבים שפרסמה החברה.