חשד: עו"ד פיצל 6 דירות ל-25 - והעלים הכנסות במיליון שקל

החשד: עו"ד צעיר שכר 6 דירות בבניין ברמת-גן, פיצל אותן ל-25 דירות - והשכיר את כולן ■ טען בחקירתו: היו לי הוצאות, ולכן לא דיווחתי

דרך אבא הלל 28, רמת גן / צילום: תמר מצפי
דרך אבא הלל 28, רמת גן / צילום: תמר מצפי

עורך דין בן 36 מפתח-תקווה נעצר על-ידי רשות המסים בחשד שפיצל 6 דירות ל-25 דירות והשכיר אותן תוך שהוא מעלים הכנסות בכמיליון שקל. הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

החשוד, יוסף מימון, נעצר לאחר שמידע מודיעיני התקבל ביחידת המודיעין של פקיד שומה חקירות תל-אביב, ובעקבותיו נפתחה חקירה סמויה, ממנה עלה כי מימון שכר לכאורה בניין שלם ברחוב אבא הלל ברמת-גן בו 6 דירות, אותן פיצל ל-25 דירות, והשכיר אותן לאחרים בכ-2,200 שקל לחודש בממוצע עבור כל דירה.

על-פי החשד, מימון דיווח על חלק הכנסותיו מ-12 דירות בלבד ובסכום הנמוך מזה שקיבל בפועל מהדיירים. על-פי הראיות שנמצאו עד כה, מימון חשוד כי פעל בדרך זו מאז שנת 2009, וכך העלים סכום של 300-400 אלף שקל בהכנסות מדי שנה ובסך-הכול כמיליון שקל בתקופה של 3 שנים.

בנוסף, על-פי החשד, על מנת להרחיק את עצמו מהעבירות, רשם מימון את חיוב הארנונה על שם חמו.

בחקירתו טען מימון כי מתוך דמי השכירות שקיבל הוא משלם כ-40% לבעלי הדירות, וכן כי היו לו הוצאות כגון חשמל וארנונה שהפחיתו מהכנסתו, ועל כן דיווח רק על חלק מהכנסתו; אך מאחר שהוא בחר במסלול מיסוי השכרת דירות של 10% מס (בו שיעור המיסוי נמוך יותר ממס שולי, אך לא ניתן לקזז בו הוצאות או פחת) - היה עליו לדווח על מלוא ההכנסות.

השופט ירון גת מבית השלום בתל-אביב יפו אישר את שחרורו של מימון בתנאים מגבילים תמורת הפקדת 30 אלף שקל במזומן וכן ערבויות והתחייבויות בסך 600 אלף שקל, כמו גם הפקדת דרכונו והטלת איסור יציאה מהארץ.