אלדד קובלנץ ינהל את הקמת רשות השידור החדשה

קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, ימשיך במקביל בתפקידו ביחידת הסמך של משרד החינוך

אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים
אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, אלדד קובלנץ, נבחר למנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש. קובלנץ ימשיך במקביל בתפקידו ביחידת הסמך של משרד החינוך.

ועדת קמא בחרה היום (א') בצהריים בקובלנץ, שבמסגרת תפקידו יהיה אמון על הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש מבחינה מבנית, אולם לא תהיה לו כל נגיעה בתוכן.

בלשכתו של השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, גלעד ארדן, אמרו היום כי המינוי הוא חלק מהמחויבות להפעיל את הרשות החדשה ולהפסיק לגבות אגרה עד ספטמבר 2015.

ועדת האיתור בראשות השופט בדימוס עזרא קמא, הכוללת גם את חיים פריילכמן, נורית דאבוש, ד"ר אורית יעקובסון ופרופ' גדי וולפספלד, תבחר בימים הקרובים גם את חברי הדירקטוריון של רשות השידור החדשה.

קובלנץ היה בין השאר מנהל תחנת גלגלצ ובכיר בקשת ובערוץ 10.

מוועדת האיתור נמסר כי "הוועדה התבססה בהחלטתה על ניסיונו הרב של מר קובלנץ בתחומי הרדיו והטלוויזיה, יכולותיו הניהוליות, כישוריו המוכחים והחזון שהציג בפני הוועדה בנוגע לשידור הציבורי העתידי".

מינויו של קובלנץ לפני הבחירות אינו מובן מאליו. הוא מונה לתפקידו כנכ"ל החינוכית בשנת 2011 על-ידי שר החינוך דאז גדעון סער, מינוי שזכה להתנגדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והביא למתיחות בין השניים. לבסוף מינויו של קובלנץ אושר בממשלה, ומאז הוא מכהן בתפקיד וזוכה לשבחי המבקרים ואהדת הקהל.

על מנת לאפשר את הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, על-פי רפורמת ארדן, אשר אמור להחליף את הרשות הנוכחית, הוחלט להמשיך בתהליך המינוי, והדבר זכה להכשר של היועץ המשפטי לממשלה.

על-פי חוק תאגיד השידור הציבורי, המנכ"ל הזמני יעסוק בהקמת התשתית המינהלית והטכנולוגית של תאגיד השידור הציבורי, והחוק מתיר לו להעסיק עד 20 עובדים לצורכי ההקמה. הוא יעבוד במקביל לכנ"ר, פרופ' דוד האן, ולעורך הראשי של רשות השידור כיום, יונה ויזנטל.

תקופת כהונתו של קובלנץ בתפקיד זה לא תעלה על שנתיים, ולאחר שיוקם הדירקטוריון הוא זה שימנה את המנכ"ל הראשון הקבוע, על-פי הנוהל קבוע בחוק.

ארדן בירך על מינויו של קובלנץ ואמר: "אני שמח שהרפורמה בשידור הציבורי מתקדמת במהירות. אני סומך על אלדד שיידע להוביל את הקמת הגוף החדש בצורה המקצועית והטובה ביותר. המינוי הזה הוא צעד משמעותי בדרך להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, צעד משמעותי בדרך לביטול האגרה כפי שהתחייבנו וצעד לטלוויזיה טובה יותר לאזרחי ישראל".