החיים היפים של הכדורגלנים: 54 "מיליונרים" העונה בליגת העל

זוהי כמות השחקנים שחוזיהם בעונת 2014/15 גבוהים ממיליון שקל; מתוכם - שלושה שחקני מכבי ת"א שיקבלו כ"א למעלה מ-4 מיליון שקל

עד כמה משתלם להיות כדורגלן מהרמות הגבוהות בישראל? 54 משחקני ליגת העל ב-2014/15 הם "מיליונרים" - כלומר, מחזיקים בעונה זו בחוזים שמבטיחים להם שכר ברוטו כולל (אחרי בונוסים שונים, "פרמיות" ומענקי חתימה) של למעלה ממיליון שקל. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" ומתפרסמים כאן לראשונה.

כהשוואה, בעונה הקודמת (2013/14) שיחקו בליגת העל 43 "מיליונרים", בעוד בעונה שלפני כן (2012/13) עמד המספר על 44.

מבין המרוויחים הגדולים, שלושה שחקנים בלבד נכנסים לקטגוריית השכר של 4 מיליון שקל ומעלה - כוכבי מכבי ת"א ערן זהבי, ברק יצחקי ועדן בן בסט (כפי שפורסם ב"גלובס", חוזה המקסימום של האחרון, שחזר הקיץ לישראל מצרפת - עומד על 5.095 מיליון שקל). קטגוריית השכר שבין 3-4 מיליון שקל לא מאוישת העונה; בלבל שבין 2-3 מיליון שקל נמצאים 12 שחקנים - כך שלמעשה קרוב ל-40% מה"מיליונרים" בליגת העל ייהנו השנה משכר של 2 מיליון שקל ומעלה.

פילוח השכר הגבוה מראה שיש כיום רק שלוש קבוצות בכדורגל הישראלי שנמצאות במאבק על השחקנים הבכירים: כל 27 הכדורגלנים שמרוויחים מעל 1.5 מיליון שקל העונה משתייכים למכבי ת"א, הפועל ב"ש ומכבי חיפה. בהקשר של האחרונה - מעניין לציין כי אחד מהשחקנים שנכלל אצלה ברשימת ה"מיליונרים" וממשיך לקבל ממנה שכר העונה, על-אף שהוא כבר לא חלק מהקבוצה בפועל לאחר שפרש ממשחק בקיץ - הוא יניב קטן. אלירן עטר ואיתי שכטר, שני החלוצים שהצטרפו לירוקים במהלך חלון ההעברות של ינואר - לא נכללים ברשימת המיליונרים (יצטרפו אליה רק בעונה הבאה - שכן בחודשים שנותרו עד סיום 2014/15 לא יגיע שכר הברוטו שלהם ללמעלה ממיליון שקל). יוסי בניון דווקא כן נכלל ברשימה - עם שכר בסיס של 2.2 מיליון שקל העונה. בקשר לב"ש, שם ניתן לציין את מאור מליקסון (שכר בסיס בסך 1.7 מיליון שקל).

27 שחקנים ייהנו העונה מחוזים של בין 1 ל-1.5 מיליון שקל. בנוסף לשלוש הקבוצות שכבר הוזכרו כאן - אל קטגוריית השכר הזאת מצטרפות עוד ארבע שמשלמות את הסכומים הללו לפחות לכדורגלן אחד שלהן: עירוני קרית שמונה, בית"ר ירושלים, הפועל ת"א, ואפילו הפועל חיפה של יואב כץ.

21 שחקנים בליגה ירוויחו ב-2014/15 בין 750 אלף למיליון שקל. כולם יקבלו את הסכומים הנ"ל משבע הקבוצות שהוזכרו עד כה - מלבד יוצאת אחת מן הכלל, שמצרפת שחקן אחד בודד לקטגוריה הזאת - הפועל רעננה.

משמעות הנתונים: לשש קבוצות מליגת העל - מכבי נתניה, בני סכנין, מ.ס אשדוד, הפועל פ"ת, הפועל עכו ומכבי פ"ת אין אפילו שחקן אחד שחוצה את רף ה-750 אלף שקל בשכר ברוטו כולל.

שיעור ניכר מאוד מסך השחקנים בליגת העל - 55 - מחזיקים בעונת 2014/15 בחוזים שנעים בין 500 ל-750 אלף שקל. נשמע כמו כסף קטן ביחס ל"מיליונרים", אך נזכיר כי בתחשיב חודשי - מדובר על שכר של בין 41-62 אלף שקל - גבוה לפחות פי ארבעה מהממוצע במשק.

בליגה ישנם גם שחקנים רבים בגילאי 21 ומטה, שמרוויחים משכורת חייל של פחות מ-5,000 שקל בחודש.

מליונרים
 מליונרים