תיק ההשקעות המומלץ של נטלי מור מפעילים השקעות

מור, מנהלת בכירה בדסק פלטינום של פעילים ניהול תיקי השקעות, רואה אטרקטיביות בהשקעה בחברות יצואניות ובעלות מינוף נמוך: "ריבית נמוכה בטווח הקצר והארוך מטיבה עם שוק המניות"

נטלי מור / צילום: תמר מצפי
נטלי מור / צילום: תמר מצפי

לאחר שמדד המעו"ף בבורסה בת"א הגיע בשבועות האחרונים לרמות שיא, והשלים עלייה של 6% תוך פחות מחודש, בפעילים ניהול תיקי השקעות מסבירים כי "האלמנטים התורמים בתקופה הנוכחית להתחזקות שוק המניות, הינם נתוני הצמיחה בפעילות המקומית בישראל, אשר גבוהים בפועל בהשוואה להערכות אנליסטים ומעידים על האצה בפעילות הכלכלית".

נטלי מור, מנהלת תיקים בכירה בדסק פלטינום של פעילים ניהול תיקי השקעות, מוסיפה כי גם "ריבית נמוכה בטווח הקצר והארוך מטיבה עם שוק המניות. הסיבה לכך היא יכולת החברות לגייס חוב בריבית נמוכה יותר, מה שמקל על מימון הפעילות".

לדבריה, "חברות בעלות מינוף גבוה באופן יחסי נהנות יותר מירידת הריבית, כיוון שיחוו ירידה דרמטית יותר בהוצאות המימון. השפעה חשובה נוספת של ריבית נמוכה, הינה על שיעור ההיוון הנדרש בהערכות שווי של חברות - דבר המעלה את שיערוך שווי הפעילות על ידי המשקיעים".

בהתאם לתפיסה בפעילים, מור מקצה 33% מתיק ההשקעות שלה לאפיק המנייתי - שני שלישים לשוק המקומי ושליש לשוקי חו"ל, ומזכירה כמה גורמים בבחינת כדאיות השקעה במניות ישראליות. "חברות הפועלות בענף דפנסיבי והינן בעלות מינוף נמוך, מהוות אלטרנטיבה טובה לשוק האג"ח", היא אומרת. "להערכתנו, שוק המניות טרם הפנים זאת, ומניות אלו עדיין אטרקטיביות לקנייה".

עוד לדבריה, "הפחתת הריבית האחרונה מלמדת כי בנק ישראל החליט להתמקד בשערי חליפין ואינפלציה, מה שמגדיל את האטרקטיביות של השקעה בחברות יצואניות. כ-45% מהמניות במדד ת"א 100 הן מניות דואליות וחברות מוטות יצוא, ולכן עלייה בשער הדולר משפיעה באופן חיובי על שוויין".

דפנסיביות ואיתנות פיננסית

בין המניות המומלצות בפעילים, מור מציינת את חברת המערכות הביטחוניות אלביט מערכות, שלדבריה "צומחת בקצב יציב ונהנית מגידול בתקציבי הביטחון במדינות כמו אוסטרליה וברזיל. לאלביט צבר הזמנות חזק, המשקף צמיחה נאה גם לשנתיים הקרובות. מדובר בחברה מוטת יצוא, שתאפשר ליהנות ממדיניות בנק ישראל בתחום שערי החליפין".

עוד היא מזכירה את מניית חברת המזון אסם, שלדבריה "מאופיינת בפעילות דפנסיבית ואיתנות פיננסית מרשימה, הבאה לידי ביטוי בעודף נכסים פיננסיים נטו. אסם הוכיחה שביכולתה לשלוט על מבנה ההוצאות ובכך לשמר רמת רווחיות נאותה. השקעה באסם תואמת את המלצתנו להתמקד בענפים דפנסיביים ובמניות בעלות מינוף נמוך".

מור גם מתייחסת למניית חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ, בעניינה היא מסבירה כי החברה "מאופיינת במינוף נמוך יחסית לחברות הנדל"ן וברמת סיכון נמוכה, דבר המקנה לה יציבות פיננסית ותפעולית. הפחתת הריבית האחרונה טרם מצאה ביטוי בשערוך הנדל"ן של החברה, ולכן אנו רואים פוטנציאל לעליית ערך".

תעודות סל על מדדי חו"ל

לגבי השקעה בחו"ל, ההמלצה בפעילים היא לעשות זאת באמצעות תעודות סל על מדדים. מור מוסיפה כי "אנו ממשיכים לתת משקל יתר לשוק האמריקאי, בשל רמות הצמיחה העודפות על שאר העולם, והשפעה חיובית של ירידת מחירי הנפט על הצריכה הפרטית ורווחי החברות".

באפיק האג"ח, מגדילים בפעילים את ההשקעה ברכיב צמוד המדד, על רקע הציפיות לאינפלציה של 0.8% ב-12 החודשים הקרובים, וזאת לצד "מאמצי בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציה השנתי של 1%-3%", העשויים להגדיל את האינפלציה בפועל. בפעילים מזכירים כי ב-12 החודשים האחרונים נרשמה אינפלציה שלילית של 0.5%.

לדברי מור, בפעילים ממשיכים להעריך כי "הריבית אינה צפויה לעלות בתקופה הקרובה, בדומה למגמה העולמית". בהתאם, "סביבת הריבית הנמוכה מגדילה את תיאבון המשקיעים לסיכון, ואנו רואים כסף חם המחפש אפיקי השקעה".

מור מציינת כי "אנו רואים את ההשקעה באג"ח קונצרניות כרכיב סיכון בתיק ההשקעות, וממליצים להגבילה עד ל-40% מסך התיק". היא מוסיפה כי "בתקופה כזו יש לנקוט משנה זהירות בבחירת החברות הראויות להשקעה. ככלל, נעדיף לוותר על הפוטנציאל לתשואה עודפת, שייתכן ונראה בסדרות האג"ח של חברות בסיכון גבוה, ובמקום זאת להשקיע באג"ח באיכות חוב גבוהה - על מנת לא לסכן את כספי המשקיעים".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של נטלי מור
 ההמלצות של נטלי מור

תיק המניות של נטלי מור 9/3/15
 תיק המניות של נטלי מור 9/3/15