יו"ר ההסתדרות: להיערך לשביתה בדרום ביום חמישי

ניסנקורן הנחה את ראשי הוועדים בדרום להיערך לקראת שביתה ■ השביתה תכלול את נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל בדרום, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים בדרום ומפעלים נוספים

אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים
אבי ניסנקורן / צילום: בועז אופנהיים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הנחה את ראשי הוועדים בדרום להיערך לקראת שביתה שתחל ביום חמישי הקרוב, ותכלול את נמלי הים באשדוד ובאילת, רכבת ישראל בדרום, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים בדרום ומפעלים ומקומות עבודה נוספים במגזר הציבורי והפרטי.

בתוך כך, מחר (ג') בבוקר צפויים לקיים עובדים מהדרום, יחד עם עובדי כיל, מול מטה כיל בתל-אביב ברחוב הארבעה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום (ב'): "לא נשלים עם המצב ולא ניתן יד להרחבת מעגל האבטלה. על מדינת ישראל להפעיל את מניית הזהב ולדאוג לעובדיה של קבוצת כיל. המאבק להצלת הדרום הוא מאבק של כל אזרחי ישראל אשר לא מוכנים לאבד על הפנים החברתיות של המדינה. לא מוותרים על הדרום".

התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר ביקשו למנוע את השביתה, ונשיא בית הדין הארצי לעבודה, יגאל פליטמן, דן היום בבקשתם. בהתאחדות התעשיינים ובאיגוד לשכות המסחר טוענים כי אם השביתה בדרום תצא לפועל, ייגרם נזק עצום למשק.

מנגד, בהסתדרות ובוועדי העובדים טוענים כי הפיטורים הצפויים בכיל הם חלק ממשבר תעסוקה חמור ומתמשך בדרום, ולכן יש הצדקה לקיום השביתה הכללית.