מנכ"ל משרד הפנים: "להכפיף את רמ"י למשרד הפנים"

לדברי המנכ"ל, ד"ר שוקי אמרני, במידה ורמ"י - המסונפת כיום למשרד הבינוי - תוכפף למשרד הפנים, שאחראי על כל סוגיית התכנון, זמני אישור תוכניות יקוצרו משמעותית

ד"ר שוקי אמרני / צילום: איל יצהר
ד"ר שוקי אמרני / צילום: איל יצהר

"אחד האמצעים להתמודדות טובה יותר עם משבר הדיור שאנו חווים, הוא להכפיף את רשות מקרקעי ישראל למשרד הפנים כדי ליצור גורם אחד שירכז את כל פעילות התכנון", כך אמר היום מנכ"ל משרד הפנים שוקי אמרני בשיחה עם "גלובס".

את הדברים אמר אמרני, לאחר דוח שפירסם משרד הפנים לפיו בשלושה חודשים האחרונים אושרו באמצעות הוועדה למתחמים מועדפים (ותמ"ל) 18.5 אלף יחידות דיור.

"הרי משרד הפנים אחראי על הרשויות המקומיות והנושאים המוניציפליים. משרד הפנים יודע ומכיר את מצבן של הרשויות המקומיות ומודע לקשר ההדוק שחייב להיות בין מצבה המוניציפלי של הרשות לבין התכנון שלה", מנמק אמרני. "בנוסף, גם עולם התכנון כולו נמצא במשרד הפנים ולשר הפנים בלבד יש את הסמכות לשנות גבולות של רשויות מקומיות ולחלק הכנסות בין רשויות. לכן מכל משרדי הממשלה הכי הגיוני שפעילות רמ"י תפעל תחת מטרייתו של משרד הפנים".

אמרני מוסיף כי העובדה שרמ"י מסונפת כיום למשרד הבינוי, גורמת לבירוקרטיה מיותרת. "לא תמיד מי שמתכנן שם בקיא בתחום ובמילא הם באים לאשר את התוכניות שהם מקדמים אצלנו במשרד הפנים. כל זה מביא למשיכת זמן מיותרת".

כאמור, מנתוני דו"ח יישום חוק הוועדה הארצית לתכנון ולבניה למתחמים מועדפים (ותמ"ל) שהוגש לשר הפנים גלעד ארדן, עולה שהוועדה הפקידה להתנגדויות הציבור כ- 18,500 יחידות דיור בשלושת החודשים האחרונים (דצמבר, ינואר, פברואר), מתוכן 9195 יחידות דיור בהישג יד.

שר הפנים גלעד ארדן מסר כי הוא מאמין שלצד פעולות נוספות שנוקטת הממשלה הדבר יביא הדבר לירידה במחירי הדיור כבר בשנת 2015. "מאז כניסתי לתפקיד אושרו אלפי יחידות דיור" מסר ארדן. "אנחנו פועלים להגדלת ההיצע גם באזורי הביקוש וגם בפריפריה. אנו נהיה עדים לירידת מחירים בתחום הדיור כבר בהמשך של 2015 עם הגדלת היעד לבנייה ל 80,000 יחידות דיור נוספות".