58% מהישראלים רכשו לפחות פעם אחת באתרים סיניים

כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר TRI עבור אתר הסחר ChinaBuy ■ הקטגוריה המובילה היא אופנת נשים, ואחריה מוצרי אלקטרוניקה

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

18% מהישראלים רוכשים לפחות פעם בחודש מוצרים באתרי קניות סיניים באינטרנט - כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר TRI עבור אתר הסחר ChinaBuy.

על-פי הסקר, שנערך בקרב כ-500 נבדקים, 58.1% מהנסקרים רכשו מוצר באחד מהאתרים הסיניים בשנה האחרונה, זאת לעומת שיעור של 91.4% מהנסקרים שרכשו מוצר באתר אינטרנט כלשהו במהלך אותה התקופה.

מהסקר עולה כי מתוך הישראלים שרכשו באתרים סיניים בשנה האחרונה, 7.5% נוהגים לרכוש מוצר לפחות פעם בשבוע. עוד עולה כי 29.7% מאלה שרכשו באתר קניות סיני בשנה האחרונה, רוכשים בתדירות של לפחות פעם אחת ב-3 חודשים.

באיזה תדירות
 באיזה תדירות

קבוצת הגיל הדומיננטית ביותר לרכישה מאתרי קניות סיניים היא בני 25-34, שכ-70% מתוכם ביצעו רכישה שכזו. קבוצת גיל דומיננטית נוספת היא בני 35-54 עם כ-61%. מי שרוכש הכי מעט הם בני 65 ומעלה, כשרק שליש מהם ביצעו רכישה באתר קניות סיני.

הסקר בחן את המודעות לאתרי הקניות הסיניים, ומצא כי 54% מהישראלים מכירים את אתר Aliexpress השייך לענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא. למקום השני במדד המודעות הנעזרת הגיע אתר DealExtreme עם 36.3% מהישראלים שציינו כי שמעו עליו, במקום השלישי אתר ChinaBuy עם 12%, ואחריו אתר Light in the box עם 6.4%.

בחברת TRI בחנו גם את מאפייני הקניות באתרים הסיניים ומצאו כי קטגוריית המוצרים המובילה באתרים סיניים היא אופנת נשים (36.1% ממי שרכש באתר סיני בשנה האחרונה קנה מהקטגוריה הזו). על-פי הסקר, 19.5% מהגברים שרכשו באתרים סיניים בשנה האחרונה רכשו מוצרים בקטגוריית אופנת נשים, ובמקביל 42.1% מהקהל הדתי/חרדי שרכש בשנה האחרונה באתרים סיניים רכש גם הוא בגדי נשים.

קטגוריה פופולרית נוספת היא מוצרי אלקטרוניקה (35%) ואחריה אביזרי אופנה (30.8%), מחשבים וציוד קצה (28.6%), אביזרים לרכב (24.8%) ואופנת ילדים וצעצועים (23.3% כל אחד).

ממשק בעברית בנענע10

הסקר נערך במסגרת השקת שיתוף-פעולה בין אתר ChinaBuy, שמאפשר רכישת מוצרים מאתרי הקניות המובילים בסין בממשק תומך עברית ולצד שירות לקוחות דובר עברית, לבין ערוץ 10 ואתר נענע10 שבבעלותו.

במסגרת שיתוף-הפעולה, יקודם אתר המסחר המקוון בפרסומות בערוץ 10 ובנענע10, וכן יוקם מתחם סחר ייעודי לאתר הסיני בתוך נענע10.

יואב הלדמן מנכ"ל נענע 10, מסר: "אנחנו ממקדים את פעילות נענע10 במספר מישורים שמאיצים את קצב הצמיחה של האתר ואת הערך שהוא מספק לצרכן הישראלי. שיתוף-הפעולה עם ChinaBuy יספק סוף-סוף לצרכן הישראלי ממשק ידידותי, מקצועי, יעיל ואמין לרכישה של מגוון עצום של מוצרים איכותיים ישירות מסין. שיתוף-הפעולה הזה הוא אחד מן המהלכים שנבצע".