"ג'רוזלם פוסט" תובע מיליון שקל מחברת SimilarWeb

טוען כי חברת SimilarWeb פרסמה נתונים שגויים ורשלניים באשר למידת החשיפה של אתר האינטרנט של "ג'רוזלם פוסט"

בנין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר
בנין ג'רוזלם פוסט בירושלים / צילום: איל יצהר

העיתון "ג'רוזלם פוסט" הגיש הבוקר (ד') לבית המשפט בתל-אביב תביעה בסך מיליון שקל כנגד חברת סימילרווב (SimilarWeb) העוסקת בניתוח מידע ברשת. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד חיים בן יעקב ממשרד עורכי הדין בן יעקב, שוימר, דולב. כתב הגנה טרם הוגש.

בכתב התביעה טוען "ג'רוזלם פוסט" כי חברת סימילרווב פרסמה נתונים שגויים ורשלניים באשר למידת החשיפה של אתר האינטרנט של "ג'רוזלם פוסט" בהשוואה למתחריה, כאשר מידת הסטייה של הנתונים שפורסמו מנתוני האמת הייתה חריגה ובלתי סבירה בעליל.

לפי התביעה, הנתונים שפורסמו אינם תואמים את המציאות ואת נתוני החשיפה של אתר "ג'רוזלם פוסט", אשר מוביל בקביעות ובשיעור ניכר על פני המתחרים, על-פי ההשוואות באתרים המובילים Alexa ו-Compete.

טרם הגשת התביעה פנתה התובעת באמצעות בא-כוחה לנתבעת בדרישה לחדול מפרסום הנתונים השגויים ולפרסם התנצלות, תוך שחשפה בפניה נתוני אמת והעמידה אותה על טעותה. הנתבעת הודתה בטעות ואף תיקנה את אחד הפרסומים שלה, אך לאחר זמן מה חזרה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך החליט העיתון להגיש כתב תביעה.

רונית חסין-הוכמן, מנכ"ל קבוצת "ג'רוזלם פוסט", מסרה: "אתר 'ג'רוזלם פוסט' הוא הגדול והמוביל בעולם היהודי, עם בין 5 ל-8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש ולמעלה מ-28 מיליון דפים נצפים, והוא משמש כאתר הבית עבור מרבית מיהודי התפוצות המתעניינים בישראל.

"בעוד שחברת סימילרווב מתיימרת להוות מקור השוואתי למדידת טראפיק של אתרים, שיטות המדידה והכלים העומדים לרשותה אינם מפורסמים, ומוטל עליהם איפול מוחלט.

"הוכחנו לחברה כי הנתונים שהיא מפרסמת שגויים, והיא אכן ביצעה תיקון. למרות זאת, לאחר זמן מה היא חזרה לסורה, וכיום היא ממשיכה לפרסם נתונים שגויים. אי לכך נתוני החברה בנוגע לאתרי חדשות בעולם היהודי מהווים מצג שקרי, ואנחנו נעמוד על כך שהעוול יתוקן".

חברת סימילרווב מסרה בתגובה: "הופתענו ללמוד דרך פוסט שפורסם היום ב-Jpost.com שקבוצת 'ג'רוזלם פוסט' הגישה תביעה נגד SimilarWeb. עד כה לא קיבלנו פנייה רשמית לגבי תביעה זו מהקבוצה. ב-SimilarWeb אנחנו בונים סטנדרט חדש למדידת העולם הדיגיטלי ומספקים הערכות עבור מיליוני אתרים ומיליוני משתמשים ברחבי העולם. המטרה שלנו היא לספק שקיפות מלאה עבור תנועה ברשת. אנחנו מבינים שלעיתים שקיפות זו מהווה חוסר נוחות עבור חברות מסוימות. עם זאת, אנו מעודדים אותם להתקדם אתנו לעבר עתיד זה. SimilarWeb מאפשרת לכל חברה שמרגישה צורך להציג שקיפות מדויקת יותר של התנועה לאתר, לחבר את חשבון האנליטיקס שלהם אלינו. ברגע שחשבון מחובר אלינו, אנו מציגים אינדיקציה לכך בעמוד האנליזה של אותו אתר בתוך SimilarWeb.com".