סופית: ערוץ הלא טי.וי עבר לשליטתו של באסם ג'אבר

מועצת הכבלים והלוויין אישרה את מתווה הבעלויות החדש של הערוץ הערבי הייעודי, לפיו יהפוך ג'אבר לבעל השליטה בערוץ עם 82.58%, זכיינית ערוץ 2 רשת תחזיק ב-12.52%, וענני תקשורת תחזיק ב-4.9%

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הערוץ הערבי הלא טי.וי יעבור לשליטתו של איש העסקים בסאם ג'אבר.

היום (ה') בצהריים אישרה מועצת הכבלים והלוויין את מתווה הבעלויות החדש של הערוץ הייעודי, לפיו יהפוך ג'אבר לבעל השליטה בערוץ עם 82.58%, זכיינית ערוץ 2 רשת תחזיק ב-12.52% ממניות הערוץ, ואילו חברת התוכן ענני תקשורת תחזיק ב-4.9% מהמניות. זאת לאחר חודשים ארוכים של משא-ומתן לצמצום מבנה הבעלויות של הערוץ המדשדש, שכלל 7 בעלי מניות שונים.

ג'אבר ייסד בשנת 1986 את קבוצת התקשורת פנורמה שהחלה את דרכה עם שבועון "פנורמה". בשנת 2002 הוקם אתר PANET, ולאחריו עלה לאויר פורטל הנשים NISWAN.

על-פי סקר רחב שערכה לשכת הפרסום הממשלתית, אתר PANET הוא האתר הפופולרי והנצפה ביותר מבין אתרי החדשות הערביים, עם פער גדול מהמקום השני. מהסקר עולה כי אתר PANET הוא האתר אליו נכנסים הכי הרבה גולשים מהציבור הערבי אחרי גוגל, ולפיו אתר PANET עומד על 86%.

ג'אבר מסר בתגובה: "אני מודה לחברי מועצת הכבלים והלוויין ולעומדת בראשה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, על האמון שניתן בי. מדובר בהחלטה היסטורית שתוביל להקמת ערוץ ערבי-ישראלי ראוי, מוביל ומצליח, אשר ייתן מענה לציבור הערבי בישראל ויספק תוכן איכותי חסר פשרות".