התשובה שלי לגזענות

סייעת ערביה בגן ילדים יהודי. בבתי חולים זה עובד

בשבוע שעבר הייתי מאושפז בבית החולים מאיר. ראיתי רופאים, אחיות ועובדי מנהלה ושירותים מטפלים בחולים. התפעלתי לראות מיקרוקוסמוס של הרמוניה מושלמת בין כל אזרחי הארץ. ערבי הפקיד את חייו בידי יהודי, לובשת חיג׳אב חילקה תרופות ליהודי חרדי. וכל זה במערכת הבריאות, אחד המקומות הכי רגישים בחיים. יהודי אינו מפקיר ערבי וערבי אינו מפקיר יהודי - הם מפקידים את חייהם זה בידיו של זה.

אחר כך, ראיתי באינטרנט את עימות ראשי המפלגות בחדשות ערוץ 2. כשסיימתי לראות את העימות קבלתי הצעות לצפות בסרטוני תעמולה נוספים (אל תשפטו אותי, אני מחלים מאישפוז). הצפיה העלתה אצלי את השאלה איך מרחיבים את הדו קיום השיוויוני במערכת הבריאות הישראלית לחלקים נוספים במדינת ישראל.

כדי לעשות את זה מעניין במיוחד חייבתי את עצמי לבסס את ההרחבה על המסרים של כל המפלגות.

זו הרשימה: סייעת שלישית בגני ילדים, שיוון בנטל, שיפור מערכת החינוך, יצירת מקומות עבודה, מדינת כלל אזרחיה, מניעת גזענות.

וזו התוכנית: צוות מורים שמורכב מפעילי חינוך ירכיב תוכנית להכשרת סייעות וסייעים בגני ילדים תוך שימת דגש על לימוד שפות בגיל הרך, תיקשור באמצעות מוסיקה, ובניית תכנים ופעילויות שיכולים להכיר לכל מגזר את הדומה ואת השונה, תוך הדגשת המשותף לכולנו - האנושיות.

תוקם תוכנית מיוחדת במסגרת השירות הלאומי בהם יוכשרו ערבים ויהודים (נשים, גברים, דתיים ודתיות) לתפקיד סייע/ת בגן ילדים. הערבים יוצבו בגני ילדים יהודיים והיהודים יוצבו בגני ילדים ערביים. משתתפי התוכנית יגורו בסמוך למקום השירות שלהם ולאחר סיום שירות יקבלו זכויות מלאות של משרתים בצה״ל.

תוכנית זו תדרוש מכל מגזר להכיל את המגזר האחר. סייעת לגננות לובשת בורקה בגן ילדים בבת ים. צפונבונית תל אביבית בכפר כנא. מעניין מאוד אם זועקי האפליה למינהם מכל המגזרים יוכלו להכיל זאת את תרבותו של זה במקום מגוריהם.

שבירת החומות והדרת הבורות בגני הילדים נוטעת בי תיקווה שהילדים שלנו ידעו לעשות את מה שאנחנו כל כך רוצים בשבילם. חיים זה לצד זה, בכבוד הדדי וביטחון. זה בידיים שלכם הבוחרים ושלכם הנבחרים למען עתיד כולנו.

אם אנו מפקידים את חיינו זה בידיו של זה באופן מוחלט במערכת הבריאות הממלכתית, אין שום סיבה שזה לא יקרה בגני ילדים. למה? כי אין לנו ברירה.

לפני הסוף קצת סטיסטיקה: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2019 (מועד הבחירות הבאות אם הממשלה הזו תכהן ארבע שנים) יעמוד מספר תלמידי כיתה א' במערכת החינוך כבר על 159,237. 51% מהם תלמידי החינוך הממלכתי והממלכתי דתי והשאר בחינוך הערבי והחרדי. לא כדאי שילדים אילו כבר יכירו זה את תרבותו של האחר מקרוב? מעניין לראות מי מנבחרי העם יקח את התוכנית ויהפוך אותה למציאות.