כתב אישום: ניסו למכור במירמה בניין בת"א שאינו בבעלותם

עפ"י האישום, הנאשמים, שאחד מהם עובד בעיריית ת"א, זייפו מסמכים לצורך מכירת בניין ברחוב אידלסון המצוי בבעלות זוג אחיות שלא ידעו מהמעשה

הבניין ברחוב אידלסון / צילום: תמר מצפי
הבניין ברחוב אידלסון / צילום: תמר מצפי

הסיוט של כל בעל נכס כמעט התממש במקרה של שתי אחיות בעלות בניין בלב תל-אביב: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד שי יורקביץ (46), אורי כץ (54) ויחזקאל צדקה (83), תושבי רמת-גן, ונגד אבשלום סמואלוב (40), תושב תל-אביב, לאחר שניסו בזיוף ובמירמה למכור את הבניין, שאינו מצוי בבעלותם.

"הנאשמים ביצעו את העבירות ללא ידיעתן של בעלות הבניין, וללא שהייתה למי מהן הרשאה לפעול בשם בעלות הבניין, לאחר תכנון מדוקדק, בצורה מתוחכמת, ולשם כך זייפו מסמכים ואף חותמת עורך דין עד שנעצרו על-ידי המשטרה", מסרו בפרקליטות.

מכתב האישום עולה כי בתחילת 2015 התקשרו הנאשמים יחד וניסו למכור במירמה בניין ברחוב אידלסון בתל-אביב, המצוי בבעלות זוג האחיות. לצורך כך הם הגיעו לבניין, הציגו את עצמם כבעליו ותחקרו את קבלן השיפוצים שעבד במקום באשר לזהות בעלי הבניין.

הם ניצלו את העובדה שהנאשם סמואלוב הוא עובד עיריית תל-אביב שהיה לבוש במדי עירייה, כדי לקבל מידע על אודות הבניין ולצלם במקום. לאחר מכן פנה יורקביץ לצדקה בבקשה שימצא עבורם קונה, וזאת תמורת דמי תיווך בגובה 15% מסכום העסקה.

לפי האישום, צדקה, שידע כי מדובר בעסקת מירמה, פנה לרוכש פוטנציאלי שעמו היו לו עסקים בעבר והציע לו לרכוש את הבניין. הרוכש ביקש לקבל זיכרון דברים, נסח טאבו ואישור מהעירייה כי לא רובצים חובות על הבניין. בנוסף דרש עורך הדין של הרוכש לדבר ישירות עם עורך דינן של בעלות הבניין.

לפי האישום, יורקביץ, כץ וסמואלוב ניסחו באמצעות עורך דין הסכם מזויף למכירת הבניין. בהמשך התחזה כץ לדמות פיקטיבית בשם עו"ד יעקב קסוטו שהמציאו הנאשמים, כאילו זה מייצג את בעלות הבניין.

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים השיגו צילומי תעודת זהות עם פרטי בעלות הבניין והחליפו את תמונותיהן בתמונות של נשים אחרות. בנוסף זייפו מסמך מטעם עיריית תל-אביב שלפיו אין חובות על הבניין.

המשטרה בשלב זה חסמה את האפשרות להוציא נסח טאבו לבניין, ואשתו של סמואלוב פנתה לחברתה העובדת בטאבו כדי להוציא נסח טאבו.

הנאשמים נעצרו על-ידי המשטרה, וגם בעת החקירה נתפס סמואלוב כשהוא מורה לאשתו לשתוק, בעת שחלפה במסדרון המשטרה כדי להתעמת עם חשוד אחר.

הארבעה נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניסיון זיוף בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף. אישום נוסף מייחס לסמואלוב עבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט.

בנוסף הגישה הפרקליטות בקשה להמשך מעצר-הבית המוחלט שהוטל על הנאשמים. כעת נמצאים יורקביץ, כץ וסמואולוב במעצר-בית.

התיק מנוהל על-ידי עו"ד צלי פלג מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי).