"פנינו לכל חברות הגז - אף אחת לא רוצה לבוא לישראל"

יו"ר איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז, אורי אלדובי, במכתב לממונה על הנפט, אלכס ורשבסקי: "אלה שכן הסכימו לדריסת רגל בישראל עוזבים או מצויים עם רגל אחת מחוץ למשחק, דוגמת AGR ואדיסון"

"פנינו ליותר מ-100 חברות בענף הגז הטבעי, בניסיון להביא מפעילים גדולים וקטנים בכל דרגות הניסיון והמקצועיות", כך טוען יו"ר איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז, אורי אלדובי, במכתב ששלח בשבוע שעבר לממונה על הנפט, אלכס ורשבסקי. "נעשו ניסיונות להגדיל את האטרקטיביות, אך כל זאת לא הצליח. אלה שכן הסכימו לדריסת רגל בישראל עוזבים או מצויים עם רגל אחת מחוץ למשחק, דוגמת AGR ואדיסון".

יו"ר האיגוד שלח את המכתב על רקע חוסר הוודאות הרגולטורי בישראל, שהגיע לשיאו עם החלטתו האחרונה של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, לשנות את מבנה משק הגז בישראל. אלדובי הוסיף שבשנים האחרונות הוחמרו הדרישות מהמפעילים החדשים, במגמה להגביר את מקצועיותם, ובמקביל נאסר על מפעילים להחזיק מספר רישיונות משמעותיים. "על כן, הכניסה לישראל הפכה ללא כדאית".

לבסוף האשים היו"ר במכתבו את הרגולטורים, ובהם הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרדי האוצר והאנרגיה, בכך שבגללם "הפסיקו החברות בלית ברירה את הליכי הפיתוח, ועובדים רבים פוטרו או לא הועסקו".