נגר מחולון נעצר לאחר שפיצל 7 דירות ל-18 יחידות דיור

על-פי החשד, הנגר העלים הכנסות בסך 2.5 מיליון שקל מהשכרת הדירות בין השנים 2007-2014 שעליהן לא דיווח לרשויות

קהילת ורשה 2, חולון / צילום: תמר מצפי
קהילת ורשה 2, חולון / צילום: תמר מצפי

רשות המסים מדווחת כי נגר שכיר מחולון נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסך 2.5 מיליון שקל בגין השכרת 7 דירות שבבעלותו אותן פיצל ל-18 דירות.

החשוד, דוד חי מורדוב (62), נעצר בעקבות חקירה שנוהלה על-ידי פקיד שומה חקירות מרכז. בינתיים, שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, אפרת בוסני, הורתה על שחרורו בערבות.

ראשית החקירה במידע שהגיע לפקיד שומה חקירות מרכז בנוגע לכך שהחשוד אינו מדווח על הכנסות מהשכרת נכסים. במקביל נדרש החשוד להשיב לשאלון שנשלח אליו מרשות המסים בנוגע לפרטיו האישיים ומקורות הכנסתו, אך הוא התעלם מהפנייה.

בעקבות המידע שהתקבל הפכה החקירה הסמויה לגלויה, וב-15 במארס האחרון, במסגרת מבצע "מרבה נכסים", נערך חיפוש בביתו של מורדוב, שכלל תפיסת מסמכים הקשורים לחשדות נגדו ומסמכים נוספים שנתפסו אצל רואה החשבון שלו.

על-פי ממצאי החקירה, מורדוב, הרשום ברשות המסים כעובד שכיר בתחום הנגרות החל משנת 2007, מחזיק בבעלותו 7 דירות אותן חילק ל-18 דירות, אשר הושכרו ללא דיווח.

מבדיקת חוזי השכירות עולה כי סכום התקבולים שקיבל בגין השכרת הדירות הגיע לכ-2.5 מיליון שקל בין השנים 2007-2014, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס בסך מיליוני שקל.

רשות המסים מציינת כי מורדוב ביצע את העבירות "במזיד, בעורמה ובתחבולה". עוד מציינת רשות המסים כי בכוונתה לאתר ולחקור מעורבים נוספים בעלי קשר לפרשה.

עורכי הדין קובי כהן ומשה שמיר ממשרד לוין-שמיר-כוחן, המייצגים את מורדוב, מסרו בתגובה כי "מרשנו דווח ביוזמתו על הכנסותיו לרשויות המס עוד טרם פתיחת החקירה וללא כל קשר אליה. אנו סמוכים ובטוחים כי לאחר מיצוי הליכי החקירה העובדות תתבררנה לאשורן, ויימצא כי אין כל ממש בחשדות, וכי אין מקום להעמדת מרשנו לדין".