התפטרו שני הסמנכ"לים הבכירים של דלק קידוחים

סמנכ"ל כלכלה ורגולציה יהודה סבן וסמנכ"ל אסטרטגיה יניב פרידמן הודיעו כי יעזבו את תפקידם בחברה לטובת תפקידים אחרים במשק האנרגיה

קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י
קידוח תמר / הדמייה: נובל אנרג'י

סמנכ"ל כלכלה ורגולציה יהודה סבן וסמנכ"ל אסטרטגיה יניב פרידמן הודיעו היום (ד') כי בכוונתם לעזוב את תפקידם בחברת דלק קידוחים, זאת לטובת תפקידים בכירים אחרים במשק האנרגיה. השניים עוזבים את תפקידם בתקופה בה מצוי משק הגז במשבר לאור החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים מלפני שלושה חודשים לפרק את מונופול לוויתן. ואולם, דווקא היום נחתמה עסקת יצוא גז ראשונה ממאגר תמר למצרים בהיקף כולל של כ-5 מיליארד שקל.

פרידמן נכנס לתפקידו באוגוסט 2011 לאחר שעמד בראש תפקידים ניהוליים בתחום האנרגיה בארה"ב. בתפקידו הנוכחי הוביל בין היתר את עסקת וודסייד אשר התפוצצה מפאת סוגיות רגולטוריות. כמו כן ניהל פרידמן את פרויקט בלוק 12 בקפריסין, עד להגשה הצפויה של תכנית פיתוח מאגר אפרודיטה לממשלת קפריסין.

סבן החל את תפקידו בחברה בשנת 2011 לאחר שכיהן בתפקידים ניהוליים באוצר, כאשר בתפקידו האחרון שימש כרכז תקשורת ותיירות באגף התקציבים. במהלך כהונתו בתפקיד הנוכחי, ניהל סבן את תחום הFLNG - (מתקן צף להנזלת גז) וקיים משאים ומתנים עם קוני גז פוטנציאליים בניהם Gazprom, GDF וחברות סיניות. עוד הוביל סבן את תחום הרגולציה בעיקר סביב נושא מדיניות יצוא הגז.

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו מסר, כי "אנו מודים ליניב פרידמן וליהודה סבן על התרומה המשמעותית שלהם בהובלת תהליכים מרכזיים בעיצוב משק הגז הישראלי. אנו מעריכים מאד את יכולותיהם ומאחלים להם הצלחה רבה בהמשך דרכם".