אדידס נפרדת מה-NBA

ענקית ההלבשה הגרמנית שחתומה עם ליגת הכדורסל על הסכם של 400 מיליון דולר ל-11 שנה, הודיעה על סיום ההתקשרות בתום עונת 2016/17 ■ המחליפות האופציונליות: אנדר ארמור או נייקי

לוגו אדידס / צילום: רויטרס
לוגו אדידס / צילום: רויטרס

ענקית ההלבשה הגרמנית אדידס הודיעה רשמית כי לא תחדש את הסכם החסות עם ה-NBA, ובכך פותחת את הדלת לליגת הכדורסל לנהל מו"מ עם שותפה חדשה.

ההסכם בין אדידס ל-NBA יסתיים אחרי 11 שנים, בתום עונת 2016/17, ונחשב להסכם החסות הגדול ביותר של הליגה - מוערך ב-400 מיליון דולר.

ההערכות הן ששתי חברות ההלבשה הגדולות כיום בארה"ב - נייקי ואנדר ארמור, יהיו אלו שינהלו קרב על מתן חסות הלבשה לליגת הכדורסל האמריקאית. יש לציין כי אדידס נחלשה בשוק האמריקאי ואיבדה לאחרונה את המקום השני מבחינת מכירת מוצרי ספורט לאנדר ארמור. ב-11 החודשים שבין פברואר 2014 לינואר 2015, רשמה אדידס מכירות של 1.6 מיליארד דולר בארה"ב, לעומת 2.6 מיליארד של אנדר ארמור ו-11.8 מיליארד של נייקי.

במסגרת ההסכם הנוכחי עם ה-NBA מופיע הלוגו של אדידס על הביגוד הרשמי של כל קבוצות הליגה, כולל בגדי האימונים.

ההערכות הן שאדידס מעדיפה לשנות אסטרטגיה ולהשקיע את הכסף בחסויות של ספורטאים בודדים, ולא בליגות. בקיץ האחרון אמר מארק קינג, נשיא אדידס בצפון אמריקה, כי החברה מעוניינת להחתים 500 שחקני כדורגל ובייסבול על חוזי חסות אישיים. לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", גם ב-NBA הביעו בהזדמנויות שונות חוסר שביעות רצון מהמעמד המידרדר של אדידס בשוק האמריקאי.

ההערכות הן שהסכם החסות הבא שייחתם יהיה גבוה משמעותית, בשל הזינוק המשמעותי בכלכלה של הליגה שבא לידי ביטוי בהסכמי שיא שחתמה לאחרונה עם זכייני השידור, ובמחירים הגבוהים שבהן נמכרו כמה מקבוצות הליגה. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", הליגה מעוניינת כבר באפריל להודיע את זהות הספונסר החדש שיחליף את אדידס.