עובדי אחידטקס בנצרת עילית: "לא קיבלו משכורות פברואר"

באחידטקס מועסקים כ-50 עובדים, והמפעל עוסק בייצור של רכיבים למיגון אישי, דיגום וזיווד של כלי רכב צבאיים ■ ההסתדרות: "לפני כשבוע פתחנו בהליך להכרזה על סכסוך עבודה, ושבועיים לאחר שהבקשה תאושר נפתח במהלכים ארגוניים"

אבי ניסנקורן / צילום: דוברות ההסתדרות
אבי ניסנקורן / צילום: דוברות ההסתדרות

דאגה בקרב עשרות עובדי מפעל אחידטקס שבנצרת עילית, שטוענים כי לא קיבלו את משכורות חודש פברואר, וכי הנהלת החברה לא שילמה להם את דמי ההבראה לשנת 2014.

לדברי יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות הכללית, לאון פרץ, "במהלך השנה האחרונה אני נאלץ לכבות בכל פעם שריפות במפעל אחידטקס, בעקבות עיכובים בתשלומי משכורות, תשלום של דמי הבראה והפרשות לקופות הגמל של העובדים. לפני כשבוע פתחנו בהליך להכרזה על סכסוך עבודה, ושבועיים לאחר שהבקשה תאושר נפתח במהלכים ארגוניים עד כדי השבתת המפעל", אמר.

באחידטקס מועסקים כ-50 עובדים, והמפעל עוסק בייצור של רכיבים למיגון אישי, דיגום וזיווד של כלי רכב צבאיים, מיגון של כלי רכב ומוצרי טקסטיל צבאיים. לדברי פרץ, רוב תוצרת החברה מופנית לייצוא: "היו לי שיחות עם מנכ"ל המפעל, אריה קייזמן, והוא אמר לי שהבעלים לא מזרימים כסף. גם עובדי ההנהלה לא קיבלו שכר".

בשיחה עם "גלובס" אמר היום (ד') יו"ר ועד העובדים באחידטקס, רמזי ריזק כי "כולנו חוששים שהמצב רע ופוחדים שהעתיד התעסוקתי שלנו ייפגע. אומרים לנו בימים האחרונים שמנכ"ל המפעל נסע לחו"ל כדי לנסות לגייס כסף. יש כאן עובדים ותיקים, גם כאלה שנמצאים פה 30 שנה".

בשנת 2011 אישר הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, את עיסקת רכישתה של רבינטקס תעשיות מבית שאן, בידי אחידטקס. גם רבינטקס עוסקת בתחום המיגון האישי.

את תגובת מנכ"ל אחידטקס, ארייה קייזמן, לא ניתן היה להשיג היום.