נדחה שחרורו של דני דנקנר מהכלא - לא ישוחרר היום

הקיצור המינהלי בעונש לא יכול להיות ממומש בשלב זה לגבי יו"ר בנק הפועלים לשעבר, הואיל והקיצור המינהלי תלוי בכמות האסירים בבתי הכלא שאינה חורגת מהתקן כעת ■ דנקנר צפוי להשתחרר בימים הקרובים

דני דנקנר / צילום: אוליבייה פיטוסי / "הארץ"
דני דנקנר / צילום: אוליבייה פיטוסי / "הארץ"

נדחה שחרורו של דני דנקנר מכלא חרמון. דנקנר אמור היה להשתחרר הבוקר (א') מהכלא, לאחר שהעונש של 8 חודשי מאסר שנגזר עליו בגין הרשעתו בפרשת בנק פוזיטיף קוצר בשליש. ואולם, עקב בעיות פרוצדורה נדחה שחרורו.

השחרור מעוכב עקב העובדה שהקיצור המינהלי בעונש, שניתן לכל אסיר, לא יכול להיות ממומש בשלב זה לגבי דנקנר. זאת, הואיל והקיצור המינהלי תלוי בכמות האסירים בבתי הכלא שאינה חורגת מהתקן כעת. דנקנר צפוי להשתחרר בימים הקרובים.

דנקנר, יו"ר בנק הפועלים לשעבר, הורשע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של מירמה והפרת אמונים, פגיעה בניהול התקין של הבנק וקבלת דבר בתחבולה, בכך שערך עסקאות בין בנק הפועלים לבין גופים שהיו קשורים אל עסקי משפחתו בקשרים שונים, מבלי ליידע את הבנק, וכן בקבלת אשראי על בסיס הצהרת הון כוזבת. הוא נדון לשנת מאסר בפועל ולקנס של מיליון שקל, אך בהמשך קוצר עונשו בידי בית המשפט העליון ל-8 חודשי מאסר.

נגד דנקנר תלויה ועומדת הרשעתו במשפט פרשת הולילנד, בגינה הוא נדון ל-3 שנות מאסר. עונשו מעוכב עד להכרעת העליון בערעורו.