שמאליצנים

"גב האומה" תיאלץ כעת להפוך לקבוצת התמיכה של קהל השמאל-מרכז

"גב האומה" / צילום: גיא כץ
"גב האומה" / צילום: גיא כץ

"גב האומה", יום א' 21:00, ערוץ 10

ושוב אי-אפשר בלי להיזכר בג'קי מייסון שאמר פעם: "ככל שאני מתבדח יותר - כך אני צוחק פחות". מרצונה או שלא, הייתה "גב האומה" לחלק מהחומר הטוב שלקח השמאל-מרכז כדי להאמין בסיכוי למהפך שלטוני. הערב היא תיאלץ להפוך לקבוצת התמיכה שלו.

זה מעבר לא קל, קודם כל ברמה האישית: כמי שדעותיהם ידועות, אני מניח שזה לא קל לנסות להצחיק בזמן שהקהל שלך נוהג כמעט מנהגי אבלות. זה קשה שבעתיים כשברקע נשמע קול השעון שקוצב את זמנה של הפלטפורמה, ערוץ 10, לאחור. מצד שני, כבר למדנו שיש לעיתים שייאוש עושה אך טוב לאמנות, בעיקר לסאטירה.

מי שלא מתלהב מכדורגל ישראלי ורוצה להעביר שעה נעימה עד לרונאלדו-מסי, מוזמן לבדוק אם ואיך תקום מהקרשים החבורה בעלת הלשון החדה ביותר בטלוויזיה.

על כדורים

קלאסיקו ספרדי דוחה קלאסיקו ישראלי, יום א' מ-20:25, ערוץ 1; ומ-22:00, ערוץ ספורט 5

צא ולמד על הגלובליזציה של הכדורגל דרך לוח השידורים של הערב הזה: אם יש דבר קרוב ל"קלאסיקו" בכדורגל הישראלי, הרי זה המפגש בין מכבי תל-אביב למכבי חיפה. המפגש הזה מסקרן גם בעונות אחרות, והשתא - על אחת כמה וכמה: הראשונה מנסה להשיג את האליפות השלישית ברציפות כשכל סיום אחר לעונה ייחשב ככישלון גדול. השנייה הצליחה למשות את עצמה בציציות ראשה ממדמנת התחתית (מצטער על המליצות, אבל עכשיו כשזוהיר בהלול בפוליטיקה, מישהו חייב ללהג מעט במקומו), ועכשיו היא רוצה להוכיח כי היעדרותה מקרבות הצמרת הייתה רק תקלה מתמשכת.

אלא שאת כל זה יכולת לדעת מקריאה במדורי הספורט. הנתון המעניין הוא ששעת הפתיחה של המשחק הוקדמה כדי למנוע בריחת צופים בגלל "הדבר האמיתי" שיקרה ב-22:00: ברצלונה מארחת את ריאל מדריד.

בימים אחרים ניתן היה לגנות, אולי, את ההתבטלות הפרובינציאלית הזאת, אבל משברור שאפילו קרובי משפחה מדרגה ראשונה של השחקנים לא היו נשארים לצפות בשידור - כשבערוץ אחר עולים על המגרש מסי ורונאלדו, אין אלא להודות שמדובר בהחלטה מושכלת.

ומילה אחת על "פאודה"

"פאודה", יום א' 22:15, ערוץ yes דרמה

באיחור מאוד לא אופנתי אני רוצה להצטרף למרבית הקולגות שלי ולומר: "פאודה" היא לא רק סדרת הדרמה והמתח הישראלית הטובה ביותר על המסך - אלא פשוט אחת הסדרות הטובות שמשודרות כרגע במקומותינו, כולל סדרות זרות ומעוטרות בשלל פרסים.

העובדה שהיא בעברית וערבית, מכאן, משלנו, רק מעצימה את החוויה. תענוג.