הקלאסיקו במספרים: האם ריאל מדריד איבדה את הצ'אנס לאליפות?

אם להסתמך על ההיסטוריה של ה"בלאנקוס" כשהם בפיגור ארבע נקודות מהמוליכה פחות מ-10 מחזורים לסיום - אז כן; וגם: המאזנים של מסי-רונאלדו, והרפורמה של לואיס אנריקה

ברצלונה חוגגת מול ריאל מדריד / צלם: רויטרס
ברצלונה חוגגת מול ריאל מדריד / צלם: רויטרס

האם ההפסד אמש (א') בקלאסיקו לברצלונה 2-1, שהותיר את ריאל מדריד במקום השני, מרחק ארבע נקודות מריבתה המרה שבפסגת הליגה הספרדית - הוציא את ה"בלאנקוס" ממירוץ האליפות? ייתכן מאד שכן: גורו הסטטיסטיקה הספרדי אלכסיס מרטין מפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כי רק פעם אחת במהלך ההיסטוריה הצליחה ריאל למחוק פער של ארבע נקודות או למעלה מכך כשנותרו 10 מחזורים או פחות מכך לסיום העונה.

הפעם הזאת התרחשה ב-2006/07, אז אימן את הקבוצה האיטלקי פאביו קאפלו. יש לציין כי התואר אז נלקח בקושי רב: ריאל סיימה את העונה עם 76 נקודות, בדיוק כמו ברצלונה; אך בזכות עדיפות במפגשים הפנימיים ביניהן באותה עונה (ניצחון 2-0 ותיקו 3-3), הבטיחה לעצמה ריאל את התואר. בספרד, כידוע, במקרה של שיוויון נקודות - תוצאות המשחקים הפנימיים בין הקבוצות הן אלו שקובעות את המיקום, ורק אחר-כך הפרש השערים.

אגב, למרות שהמשחק אתמול ממש לא היה מהגדולים בתולדותיו של ליונל מסי (בעט לראשונה לשער רק בדקה ה-73, נתון כמעט בלתי נתפס במונחים שלו), הרי שבמאצ'אפ הפרטי שלו מול הנמסיס כריסטיאנו רונאלדו ממשיך להוביל "הפרעוש": השניים נפגשו למשחקים ראש-בראש 28 פעמים, כאשר הפורטוגלי רושם שמונה ניצחונות ו-16 שערים ב-2,393 דקות; ואילו הארגנטיני ניצח ב-13 משחקים, וכבש 17 שערים (ב-2,477 דקות).

עוד משהו מעניין שהתברר מהמשחק אמש: שיטת הנעת הכדור המפורסמת של ברצלונה הופכת לפחות ופחות רלוונטית בעידן לואיס אנריקה. ברצלונה החזיקה בו אתמול בקאמפ נואו ב-51.7% מהזמן - הכי מעט במשחקי הקלאסיקו שלה מאז המפגש מול ריאל בגביע המלך ב-2011 (גם אז עמד הנתון על 51.7%). "ברצלונה איבדה את המודל שהביא לה את ההצלחה הגדולה שגרמה לגאווה הקטאלונית הבלתי נגמרת", ניתח הבוקר העיתון "אל קונפינדסיאל", "אבל בהתחשב בתוצאה הסופית - מעט מאד אוהדים יבואו בתלונות היום לאנריקה".