הופקדה תוכנית פינוי-בינוי להקמת 720 דירות ברמת-השרון

במסגרת התוכנית שהופקדה על-ידי הוועדה המחוזית ייהרסו 180 דירות ישנות בשכונת מורשה, ויוקמו 720 דירות חדשות ■ 85% מהדיירים חתמו על הסכמה למימוש הפרויקט עם חברת אאורה ישראל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הפקידה אתמול (ב') להתנגדויות הציבור, תוכנית פינוי בינוי בשכונת מורשה ברמת השרון. במסגרת התוכנית, ייהרסו 180 דירות ישנות ויוקמו במקומן 720 דירות חדשות. את התוכנית יזמה החברה הכלכלית "רימונים" מטעמה של עיריית רמת השרון, ואת הפרויקט תקים חברת אאורה ישראל שזכתה במכרז שערכה החברה הכלכלית "רימונים" וחברת הניהול "יסודות", בשיתוף הדיירים במארס 2013. עד כה חתמו על הסכמה למימוש הפרויקט עם אאורה ישראל 85% מבעלי הדירות. אאורה ישראל צופה כי הפרויקט יניב הכנסות של למעלה ממיליארד שקל.

התוכנית שאושרה בוועדה המקומית בדצמבר 2013, מתייחסת למתחם "אילת" בשכונת מורשה, הכולל את הרחובות אילת, בית גוברין ותמנע. על פי התוכנית שהופקדה, ייהרסו 7 בנייני רכבת הכוללים 180 דירות ישנות ובמקומם יוקמו 7 בנייני מגורים עד 22 קומות הכוללים 720 דירות חדשות. מדובר במקדם כלכלי של 4 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. בסך הכל, יכלול הפרויקט 79 אלף מ"ר שטחי מגורים ו-2,250 מ"ר שטחי מסחר. התוכנית כוללת גם הקמת פארק ירוק. את הפרויקט מתכנן משרד כנען שנהב אדריכלים. את הדיירים מייצג משרד עוה"ד רז כהן פרשקר.

עלות הקמת הפרויקט מוערכת על ידי אאורה ב-890 מיליון שקל, כאשר ההכנסות הצפויות ממנו עומדות על למעלה ממיליארד שקל. החברה תקים את הפרויקט בשלושה שלבים, והיא צופה כי היתר הבנייה יונפק לה בתוך 18 חודשים. הבנייה צפויה להסתייים בתוך 4 שנים מקבלת ההיתר.

"אישור הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מהווה נדבך משמעותי בקידום הפרויקט אשר מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטים שאנו מקדמים כיום" מסר יעקב אטרקצ'י בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל. "פרויקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש הם העתיד של ענף הנדל"ן בישראל".

אאורה מקדמת בימים אלה 6 פרויקטים של התחדשות עירונית, הכוללים את פרויקט בר יהודה בקריית אונו ומגדל התמרים ברמת גן, שאושרו אף להפקדה על-ידי הוועדה המחוזית בדצמבר 2014. בקריית אונו אאורה תבנה החברה 617 דירות חדשות ב- 8 בניינים במקום 216 הדירות הישנות הקיימות כיום במתחם. במגדל התמרים תבנה אאורה מגדל בן 36 קומות הכולל 198 דירות חדשות במקום 63 הדירות הישנות הקיימות כיום במתחם. בנוסף, מקדמת אאורה את פרויקט הרא"ה 90-102 ברמת גן במסגרת תמ"א 38/2, אשר אושר להפקדה בוועדה המקומית. במסגרת פרויקט זה, תבנה אאורה 240 דירות חדשות ושטחי מסחר במקום 80 הדירות והחניות הקיימות כיום.