פרשת ניימאר: התובע דורש 7 שנות מאסר לנשיא ברצלונה לשעבר

מסתבך התיק המשפטי הקשור להעברת השחקן הברזילאי ב-2013; עוד דורשת התביעה להטיל על סנדרו רוסל קנס של 25 מיליון אירו ■ גם נשיא המועדון הנוכחי, ג'וזפ ברתומיאו, מסובך: התביעה דורשת שנתיים מאסר

סנדרו רוסל  נשיא ברצלונה לשעבר / צילום: רויטרס
סנדרו רוסל נשיא ברצלונה לשעבר / צילום: רויטרס

פרשת העברתו של ניימאר מסנטוס לברצלונה ממשיכה לייצר כותרות ולסבך עד צוואר את ראשי המועדון כיום ובעבר. ההתפתחות האחרונה מגיעה מבית המשפט בברצלונה, שם דורש התובע בתיק, ג'וזפ פראלס, להטיל עונש מאסר של שבע שנים ובנוסף קנס של 25 מיליון אירו על נשיא המועדון לשעבר, סנדרו רוסל.

בנוסף, דורש התובע עונש מאסר של שנתיים ושלושה חודשים וקנס של 3.8 מיליון אירו על נשיא המועדון הנוכחי, ג'וזפ מריה ברתומיאו.

התובע גם דורש להשית על המועדון עצמו קנס בגובה 22 מיליון אירו, בטענה לעבירות מס שעבר שנעשו לכאורה בעסקת העברתו של החלוץ הברזילאי בשנת 2013.

פרשת ניימאר התפוצצה מספר חודשים לאחר נחיתתו של החלוץ במועדון הקטאלוני. עסקת רכישתו של הברזילאי ששיחק בשנים האחרונות בסנטוס ונחשב לאחד הכישרונות המבטיחים ביותר בעולם הכדורגל - הובילה להתפטרותו של סנדרו רוסל מתפקיד נשיא המועדון. לאחר ההתפטרות, שלטענת רוסל התבצעה על מנת לנקות את שמו ואת שם המועדון - הודתה ברצלונה כי שילמה עבור רכישת ניימאר סך של 86.2 מיליון אירו, כולל תשלומים שונים לשחקן ומשפחתו, ולא 57.1 מיליון אירו כפי שטענה בתחילה.

מאוחר יותר אף הסכימה ברצלונה להעביר לרשויות המס בספרד תשלום בגובה 13.5 מיליון אירו, מתוך כוונה "לכסות את הפרשנויות (הכלכליות) הסופיות שעשויות להיו מושלכות בגין האופרציה להחתמת ניימאר". אולם כפי שהתברר בהמשך, הסיפור נגרר לבית המשפט ועשוי להסתיים בעונשים כבדים למועדון ולעומדים בראשו.