"גם משה כחלון לא יצליח להוריד את מחירי הדיור"

חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ, אמר היום בכנס של הארגון כי כחלון לא יצליח להוריד את מחירי הדיור באותן ערים שבהן נקבעו היטלי פיתוח גבוהים ■ "הממשלה החדשה תיאלץ לטפל בהר של חסמים ומיסוי"

חיים פייגלין / צילום: תמר מצפי
חיים פייגלין / צילום: תמר מצפי

"הבחירות מאחורינו ונראה כי שר האוצר יהיה משה כחלון, שר חברתי, אבל גם הוא לא יצליח להוריד את מחירי הדירות באותן ערים שבהן נקבעו היטלי פיתוח כל כך גבוהים, מכיוון שהן יגולגלו לרוכשי הדירות. עלות הפיתוח זינקה ב-150% ויש לעצור את המכרזים הללו. אי אפשר יהיה להחזיר את השד הזה לבקבוק. המכרזים מתפרסמים היום אבל רוכשי הדירות, הם אלו שישלמו את המחיר בעוד שנה או שנתיים", כך אמר היום (ג') חיים פייגלין, יו"ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ ומנכ"ל צמח המרמן במסגרת יום עיון שערך ארגון קבלני חיפה והצפון.

פייגלין קרא לבטל את המכרזים שפורסמו עם היטלי פיתוח גבוהים והתייחס בעיקר למכרזים שפורסמו בערים ראש העין וקרית גת, שם הסכמי הגג הובילו לעלייה ניכרת בעלות הפיתוח לקבלנים.

פייגלין התייחס גם לאתגרים שיעמדו בפני הממשלה החדשה בתחום הדיור ואמר: "הממשלה החדשה תיאלץ לטפל בהר של חסמים ומיסוי איתם מתמודדים היום בוני הארץ. מלבד היטלי הפיתוח, יש גם עלייה בהיטלי ההשבחה שגובות הרשויות המקומיות. לא ייתכן שעל שכונה אחת ברעננה, שתכלול 3,000 יחידות דיור היזמים משלמים היטלי פיתוח של 1.2 מיליארד שקל. דירה שחלה עליה היטל של 400 אלף שקל לא תימכר בפחות משלושה מיליון שקל. על הממשלה החדשה ליצור ועדה אחת שתפקיע את כל הסמכויות משאר ועדות התכנון. אי אפשר להבריא את ענף הנדל״ן בלי להפוך את השולחן".

גם ראש עיריית חיפה,יונה יהב, השתתף באירוע ואמר כי הוא מקדם תוכנית חדשה במסגרתה יבנו קבלנים פרטיים מבני ציבור בעיר: "אני רוצה שהקבלנים הם שיבנו את מבני הציבור בעיר ואנחנו נשכור את המבנים. אנחנו מקדמים תכנית כזאת מול הממשלה. כמעט כל בתי הספר בעיר בני חמישים שנה. הם לא מתאימים לייעוד שלהם ואנחנו נאלצים לבקש נדבות מהממשלה לשיפוצים. בנייה על ידי המגזר הפרטי יכולה לפתור את הבעיה".