יש סיכום: משרד האוצר ילך למשה כחלון

הסיכום הוא בהתאם לרוח הדברים לכל אורך מערכת הבחירות ■ ראשות ועדת הכספים תמסר ככל הנראה לח"כ משה גפני מיהדות התורה, תוך הסכמה עם כחלון לאשר את כל הרפורמות שידרוש האוצר

משה כחלון / צילום: תמר מצפי
משה כחלון / צילום: תמר מצפי

תיק האוצר ילך למשה כחלון, כך סיכמו היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת "כולנו", בהתאם לרוח הדברים לכל אורך מערכת הבחירות - כך דווח הערב בחדשות ערוץ 2.

בתקופה הקרובה יסוכם מה עוד תקבל מפלגתו של כחלון בתמורה לכניסתה לממשלה.

הסיכום בין נתניהו לכחלון הוא חלק מהמו"מ הקואליציוני המתקיים עם ראשי המפלגות. מחר צפוי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה באופן רשמי.

אמש נפגש נתניהו לראשונה מאז הבחירות עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. הפגישה התקיימה בלשכת נתניהו ובסיומה נמסר כי היא "התנהלה באווירה נינוחה". גורמים בבית היהודי אמרו בסיומה כי בפגישה לא נדונה כלל סוגיית התיקים, אלא רק נושא קווי היסוד.

כאמור, היום המשיך נתניהו בסבב הפגישות וללשכתו הגיע יו"ר כולנו, משה כחלון, המיועד לתפקיד שר האוצר, ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. כחלון הבהיר היום כי אין בכוונתו לדון עם נתניהו על התיקים שתקבל מפלגתו אלא רק בקווי היסוד של הממשלה. את הפגישות עם שרי וחברי הכנסת של המפלגה דוחה ראש הממשלה בינתיים.

מלבד כחלון, מינוי ודאי נוסף הוא ח"כ משה גפני מיהדות התורה שישמש כיו"ר ועדת הכספים. ראשות הוועדה, שנדרשת על-ידי מפלגות כולנו, הבית היהודי ויהדות התורה, תימסר ככל הנראה לגפני תוך הסכמה עם כחלון לאשר את כל הרפורמות שידרוש האוצר.