נפתלי: "שרה נתניהו שותה לפעמים 3 בקבוקי שמפניה ביום"

(עדכון) - בביה"ד לעבודה נפתח היום הדיון בתביעתו של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ ■ במהלך הדיון סיפר נפתלי על הרגלי השתייה לכאורה של שרה נתניהו ■ משפחת נתניהו: "השמצות חסרות שחר, שערורייה"

מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור
מני נפתלי / צילום: אוריה תדמור

"כשהגעתי למעון ראש הממשלה, גיליתי ששרה נתניהו שותה כמות מטורפת של אלכוהול. נחרדתי לראות כמה שהיא שותה - 3 בקבוקי שמפניה ביום" - כך אמר היום (ד') מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

שמועות על מגעים לפשרה

אם היה מי שציפה שהעניין התקשורתי סביב תביעתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד מעון ראש הממשלה, ידעך בחלוף הבחירות - הרי שהתקווה זו התבדתה.

אולם בית הדין האזורי לעבודה בירושלים נראה הבוקר כמו קרקס יותר מאשר אולם שבו מתנהל דיון הוכחות. בנוסף לעדת הצלמים שעטה על נפתלי ועל הרכב בית הדין הנבוך, הטון המתלהם וחילופי ההאשמות מצד עורכות הדין של הצדדים, שתודלק מנוכחות הכתבים, שבר שיאים של התלהמות אפילו בממדים של פרשת אב הבית.

בטרם נפתח הדיון נפוצו שמועות על מגעים לפשרה שהתנהלו בין פרקליטות המדינה לבין מני נפתלי - מגעים שאם היו בכלל, הרי שלא הניבו דבר.

בתחילת הדיון מסרה עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את נפתלי, כי אתמול אחר-הצהריים היא קיבלה מכתב מאת עו"ד ד"ר יוסי כהן, "שאיננו מייצג משיבים ולא נתבעים בתיק", וביקשה לצרף את מכתבו של כהן לתיק.

עו"ד יוסי כהן, שנכח באולם בשעת הדיון, נחשב למקורבה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, וייצג אותה בעניינים שונים. בנוסף ייצג לאחרונה את מקורבו של ראש הממשלה, נתן אשל, בתביעה שזכה בה נגד מקורות ייזום.

"חובות כבדים"

מני נפתלי החל בעדותו ונשאל על-ידי עו"ד כוכבית נצח-דולב מפרקליטות המדינה על עיסוקו מאז עזב את בית ראש הממשלה. נפתלי טען כי עבד כגגן, עד שלאחרונה התפטר מעבודתו כדי לנהל את התיק נגד מעון ראש הממשלה. "כשהייתי על הגגות, שמעתי בתקשורת שהכפישו אותי, ולא יכולתי לעשות כלום. החלטתי לעזוב הכול ולהתרכז במשפט", הסביר.

בהמשך שאלה עו"ד נצח-דולב את נפתלי על קמפיין המימון הציבורי שבו פתח ועל חובות שיש לו לכאורה לבנקים. "האם זה נראה לך הגיוני שאתה תתבטל, והציבור יממן אותך? הרי יש לך חובות כבדים וצו שאוסר עליך לצאת מהארץ", הטיחה בו.

"מדובר בהשמצות", השיב נפתלי, "שמעתי על החובות שלי מהעיתון, שמעתי שיש לי צו עיכוב יציאה מהארץ מהעיתון. החובות האחרים שנוצרו לי נוצרו לי כתוצאה ממה שנעשה לי במעון ראש הממשלה, זה מפורט בתצהיר שלי".

בהמשך שאלה עו"ד נצח-דולב מי מממן את שכר עורכות הדין של נפתלי - שאלה שקוממה את עו"ד לנדאו, שסירבה שנפתלי ישיב לשאלה.

עו"ד נצח-דולב ביקשה את התייחסותו של נפתלי לטענות שנהג באלימות בבית ראש הממשלה. "האם נתתי מכות לעובדים בבית ראש הממשלה - אלה טענות של שני עובדים שפשוט לא קיבלו אותי כמנהל בכניסתי לתפקיד", השיב נפתלי.

3 בקבוקים ביום

אז החל דיון על עברו של נפתלי בצבא. נפתלי ציין כי השתחרר מהצבא "כמצטיין מח"ט", ונצח-דולב טענה כי מפקדיו של נפתלי במילואים סירבו לאפשר לו לצאת למבצע "עופרת יצוקה". הדיון בעניין נעצר בהוראת הרכב בית הדין, שביקש מהצדדים להתרכז במה ש"רלוונטי לתביעה".

בהמשך טענה עו"ד נצח-דולב כי נפתלי הגיש אישור על 12 שנות לימוד עם קבלתו לתפקיד אב הבית, כשבפועל לא השלים 12 שנות לימוד. "אנחנו נגיע גם לגן?", קראה עו"ד לנדאו. "האם זה נכון שלפני כמה שנים ניסית להשלים 12 שנות לימוד?", התעקשה עו"ד נצח-דולב. "בכיתה י"ב נאלצתי לעזוב את הלימודים משום ששיחקתי כדורגל במכבי תל-אביב", הודה לבסוף נפתלי.

נפתלי גם הוא לא נשאר חייב מול השאלות של עו"ד נצח-דולב. בין הדברים הצליח לשרבב גם משפט על הרגלי השתייה לכאורה של שרה נתניהו. "כשהגעתי למעון גיליתי ששרה נתניהו שותה כמות מטורפת של אלכוהול. נחרדתי לראות כמה שהיא שותה - 3 בקבוקי שמפניה ביום".

אז עצרה השופטת דיתה ברוזינין את הדיון והכתיבה החלטה לפרוטוקול: "לצערי הרב, חקירתו של התובע פונה לנושאים שאין להם כל רלוונטיות להליך המתנהל בפנינו ושאלות שבמחלוקת בין הצדדים ותוך פגיעה בלתי מידתית בצנעת הפרט של התובע. אכן התובע שהגיש את התביעה אמור לצפות שאלות חודרניות, ואולם השאלות שנשאלות עד עתה לא רק שאינן מקדמות את הדיון, אלא שהן פונות לנתיבים תמוהים ביותר, ולא ברור מדוע נשאלו".

"דוגמאות בלבד"

נפתלי, ששימש כמאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה ובהמשך הפך לאב הבית בבית ראש הממשלה, התפטר מעבודתו בבית נתניהו לפני כשנתיים. במארס האחרון הגיש לבית הדין לעבודה בירושלים תביעה בסך מיליון שקל נגד משרד ראש הממשלה. התביעה כללה טענות על העסקה פוגענית וקיפוח זכויות וכן תיאור של מסכת השפלות ואמירות גזעניות יומיומית לכאורה מצד אשת ראש הממשלה.

בתצהיר שהגיש פירט נפתלי כי שרה נתניהו כפתה לכאורה על העובדים כללים נוקשים כדי לשמור על הגיינה אישית ודרשה מהם להחליף בגדים 3 פעמים במהלך יום עבודה. לטענתו, העובדים התבקשו לשטוף את גופם שלפני שהם נכנסו לחדר השינה ונאלצו להישמע לגחמות שונות של שרה נתניהו לכאורה, כמו אריזות הביצים במקרר בשקיות נפרדת לכל ביצה.

"הדברים שמסרתי בתצהיר היו דוגמאות קטנות מאוד לדברים שהתרחשו בבית ראש הממשלה", אמר היום נפתלי. "לא רציתי לפגוע בראש הממשלה ובליכוד".

משפחת נתניהו: "השמצות חסרות שחר, שערורייה"

ממשפחת נתניהו נמסר בתגובה: "השקרים, ההכפשות וההשמצות חסרות השחר שמספר מני נפתלי בבית הדין על רעיית ראש הממשלה - שאינה נתבעת כלל על-ידו - הם שערורייה. לא פחות מזה.

"נפתלי מנצל את העובדה שאי-אפשר לתבוע אותו על דברי דיבה ולשון הרע הנאמרים מעל דוכן העדים, והוא ממשיך במסע ההשחרה של הגברת נתניהו - והכול במטרה להוציא מהמדינה כספים שלא כדין ולפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו.

"הציבור הישראלי כבר הביע שאט-נפש מהתנהלות בוטה, אלימה ובלתי מוסרית זו. לאחר שהאמת תתברר בבית הדין - יתגלו כל טענותיו כעורבא פרח".