המירמה בקופ"ח מאוחדת: זימונים לשימוע לפני כתב אישום

הפרקליטות שלחה זימונים לשימוע ל-27 חשודים בפרשת המירמה לכאורה בקופ"ח מאוחדת, שבמסגרתה שולמו עפ"י החשד עשרות מיליוני שקלים לחברות שיווק במטרה לגייס מבוטחים מקופות-חולים אחרות

מאוחדת / צילום: תמר מצפי
מאוחדת / צילום: תמר מצפי

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) שלחה היום (ד') 27 מכתבי הזמנה לשימוע בטרם הגשת כתבי אישום בפרשת המירמה לכאורה בכספי קופת-חולים מאוחדת, שבמסגרתה שולמו על-פי החשד עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לחברות שיווק, על בסיס חשבוניות מס כוזבות, תוך הונאה של הנהלת מאוחדת ומנגנוני הביקורת שלה ושל משרד הבריאות.

מטרת מעשי המירמה הייתה, לכאורה, הסתרת תשלומים בלתי חוקיים עבור גיוס מבוטחים לקופה מקרב מבוטחי הקופות האחרות - פעילות אשר אסורה על-פי תקנות ביטוח בריאות ממלכתי והנחיות משרד הבריאות.

הפרקליטות שוקלת להגיש כתבי אישום בעבירות של קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, נגד מי שהיו בכירים בקופת-חולים מאוחדת: יהודה עליאש, לשעבר הממונה על הפרסום והשיווק בקופת-חולים מאוחדת; מי שהיה עוזרו, יגאל נחומי; ומי שהיה מנהל מחוז ירושלים של מאוחדת, משה חברוני.

כמו כן שוקלת הפרקליטות להגיש כתבי אישום בעבירות של קבלת דבר במירמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד נגד חברות שיווק, בעליהן ומנהליהן - אברהם סיבוני ובני הזוג עורכי הדין יורי גיא-רון וכנרת פרי גיא-רון, אשר לפי החשד הפיקו במשך שנים חשבוניות כוזבות, לבקשת עליאש, במטרה להסתיר את התשלומים הלא חוקיים.

עורכי הדין נתי שמחוני ויואב סננס ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, המייצגים את אברהם סיבוני, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על ההזדמנות לשטוח את עמדתנו בשימוע. מר סיבוני חדור אמונה כי הפרקליטות - אחר בחינת הדברים כהווייתם - תגיע להחלטה מושכלת לפיה לא דבק כל רבב בהתנהלותו, ותורה על סגירתו של התיק".