טורקיש איירליינס בהודעה לבורסה: נחתום על חסות עד 2018 לליגת האלופות

ענקית התעופה הטורקית ממשיכה להעמיק את אחיזת הפרסום הנרחבת שלה בספורט העולמי ■ עשויה להפוך לספונסרית המרכזית השביעית של הצ'מפיונס ליג

גביע ליגת האלופות / צילום: רויטרס
גביע ליגת האלופות / צילום: רויטרס

התאחדות הכדורגל האירופי אופ"א מוסיפה לליגת האלופות, לראשונה בתולדותיה - ספונסר מרכזי מסקטור התעופה: בדיווח לבורסה באיסטנבול, הודיעה אתמול (ג') טורקיש איירליינס (IST:THYAO) כי היא עשויה להעניק חסות רשמית למפעל המועדונים הבכיר למשך שלוש שנים (העונות 2015/16-2017/18). "המטרה היא להוסיף באמצעות ההסכם ניראות ומודעות למותג שלנו", נמסר מטורקיש.

נכון לעונה הנוכחית, מחזיקה אופ"א בהסכמי חסות עם שישה ספונסרים מרכזיים לליגת האלופות, שזוכים לחשיפה נכבדת באמצעות שילוט במשחקים ופרסומות בשידורי הטלוויזיה של המפעל. מדובר על חברת הרכב היפנית ניסאן ויצרנית הבירות ההולנדית הייניקן (שהאריכו את ההתקשרות שלהן עם אופ"א גם עבור מעגל העונות 2015/16-2017/18); חברת כרטיסי האשראי האמריקאית מסטרקארד, גוף השירותים הפיננסיים האיטלקי Unicredit, ענקית הגז הרוסית גזפרום, וקונסולת המשחקים פלייסטיישן 4 (של חברת סוני היפנית). הארבע האחרונות טרם האריכו את ההתקשרות עם אופ"א וחתומות איתה, נכון לעכשיו, רק עד תום העונה הנוכחית.

עדיין לא ברור על חשבון מי מהאחרונות תיכנס טורקיש אל קבוצת ששת הספונסרים המרכזיים של ליגת האלופות. בקיץ האחרון דיווחה חברת החדשות הספרדית 02b כי אופ"א פתחה במגעים עם חברות תעופה שונות מרחבי העולם על מתן חסות לליגת האלופות - וכי קיימת גם אפשרות שאותה חברה תהפוך לספונסרית המרכזית השביעית של הצ'מפיונס ליג.

אופ"א לא חושפת כמה כל ספונסרית משלמת לה כיום במדויק, אך כפי שדיווחה אתמול מהקונגרס שלה שנערך בווינה, אוסטריה - הכנסותיה הכוללות בעונת 2013/14 עמדו על 1.73 מיליארד אירו; על חלק עיקרי מהסכום הזה אחראית ליגת האלופות - שייצרה הכנסות של 1.41 מיליארד אירו; מתוך סכום זה - 79% הגיע מזכויות שידור, ואילו 21% (שהם 301.9 מיליון אירו) - מהספונסרים של המפעל.

מלבד החברות שהוזכרו, יש להזכיר כי אופ"א מקבלת חסויות משניות לליגת האלופות גם מענקית הלבשת הספורט הגרמנית אדידס, ומ-HTC (יצרנית סמארטפונים וטאבלטים מטייאוואן).

מבחינת טורקיש, מדובר על עוד צעד פרסום משמעותי בספורט העולמי, שם יש לה נוכחות בולטת במיוחד: היא הספונסרית הרשמית של היורוליג בכדורסל עד שנת 2020; בנוסף היא מעניקה חסות למועדוני כדורגל כאולימפיק מארסיי (צרפת), בורוסיה דורטמונד (גרמניה), גלטסראיי (טורקיה), האנובר 96' (גרמניה) ולאחרונה חתמה גם עם סראייבו (בוסניה). כמו כן, היא הספונסרית הרשמית של הליגה היפנית בכדורסל, וחתומה על הסכמי פרסום עם שלושה מהספורטאים הבכירים בעולם - ליונל מסי, כוכב ברצלונה; הכדורסלן קובי בראיינט (לוס אנג'לס לייקרס מה-NBA); והטניסאית הדנית קרוליין ווז'ניאקי. אגב, עד לפני שנה טורקיש הייתה חברת התעופה הרשמית גם של מועדוני הפאר מנצ'סטר יונייטד וברצלונה.