בנט - לא ביטחון, לא חינוך

מספר המנדטים שקיבל לא מבטיחים לו שר ביטחון, ואסור שהדעות שלו יתנו לו את החינוך

נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי
נפתלי בנט / צילום: תמר מצפי

בהתנהגותו בימים האחרונים מזכיר נפתלי בנט את היפני שיצא מהג'ונגל 50 שנה אחרי מלחמת העולם השנייה ושאל אם המלחמה הסתיימה. כן, בנט, הבחירות מאחורינו. התוצאות אתנו, ואתה קיבלת 8 מנדטים, מחצית מהמספר שעליו בנית. גם ממך נתניהו עשה פורפרה.

שמונת המנדטים מלמדים משהו עלייך שראוי להתעכב עליו. הם מראים, קודם כל, כי פרשת אלי אוחנה לא היתה מקרית. היא באה מאותו מקום של זחיחות ושיקול דעת לקוי. חשבת שאתה כל יכול, כמעט. היית בטוח שאתה הולך ללמד את נתניהו פרק בהלכות פוליטיקה חכמה ויעילה, והוא עשה לך בית ספר. הוא לקח ממך את כל המנדטים שחשבת שהם כבר בכיסך, ובמאמץ קטן, בהבל פה, (יש סכנה ש"בוז'י וציפי" וכו'...) העביר אותם אליו.

אבל זה יכול לקרות. אין שום סיבה, בנט, שתהיה מומחה לפוליטיקה, ושתהיה מסוגל להתמודד נגד נתניהו המקיאווליסט הערמומי. מה שאותי הפתיע, שלא לומר להדהים, הייתה הדרישה שלך לקבל תיקים בממשלה בהתאם למספר המנדטים. לא רק המנדטים שבהם זכית, אלא גם אלה שהלכו לליכוד. המנדטים שאתה איבדת עוזרים לימין, אתה טוען, לכן על נתניהו להתייחס אליהם כמנדטים שלך.

היי-טק ופוליטיקה

אתה, בנט, באת לפוליטיקה כמעט ללא ניסיון ציבורי מספק. באת עם ההילה של אדם ש"עשה מיליונים" רבים בהיי-טק. אנשים רבים רואים בכך ראיה לחוכמה וכישרון. מה שהוכח עכשיו זה המובן מאליו: היי-טק זה דבר אחד, פוליטיקה זה משהו אחר. מה שהכי מפריע לי זה הדרישה שלך לקבל את תיק הביטחון. למה זה מגיע לך? ואני לא שואל בגלל שאין לך ניסיון צבאי של גנרל, אני דווקא בעד שר ביטחון שאינו איש צבא מדופלם. אני שואל מההיבט הפוליטי, כי שמונה מנדטים לא נותנים שר ביטחון, אף פעם לא נתנו.

רק אתה חסר לנו

מה גם שהדבר האחרון שלו אנחנו זקוקים זה שר ביטחון שילהיט את הרוחות באזור. יש לנו היום בעיה רצינית עם ארה"ב, שאותה יצר ראש הממשלה. לשים אותך כשר הביטחון זה כמו לשפוך שמן למדורה. לשים אותך במשרד הביטחון זה לתת מתנה גדולה למדינות העוינות לנו. כי מה שלא יהיה ויקרה, אתך ליד ההגה זה תמיד יתקבל שאנחנו אשמים. ויש גבול לעוינות בעולם שאנחנו יכולים לספוג.

אני שומע שמתכוונים להציע לך שר חינוך. אני חושב שגם זו טעות גדולה, אתה עם הדעות שלך. החינוך הוא עניין חשוב מכדי להפקידו בידיו של אדם קיצוני. אני עדיין מקווה לראות אותך כשר התחבורה, או משהו כזה. זה יהלום אותך, ויתאים למספר המנדטים שלך.