הרמולין יקבל מבירן 2.3 מיליון שקל ותשלום חודשי של 5,000 דולר

זאת עד לסיום בירור סכום החבות של משרד שרגא בירן לעו"ד צדקיהו הרמולין - כך נקבע בהחלטת ביניים בסכסוך בין השותפים לשעבר

עו"ד צדקיהו הרמולין עו"ד שרגא בירן / צלם: אריאל ירוזלימסקי אסנת קרסננסקי
עו"ד צדקיהו הרמולין עו"ד שרגא בירן / צלם: אריאל ירוזלימסקי אסנת קרסננסקי

עשור לאחר שעו"ד צדקיהו הרמולין פרש ממשרדו של עו"ד שרגא בירן, יקבל עו"ד הרמולין ממשרדו של בירן סכום של 2.3 מיליון שקל כסכום חד-פעמי וכן תשלום חודשי בסך 5,000 דולר, עד לסיום בירור סכום החבות של משרד בירן להרמולין.

הרמולין היה שותפו של בירן במשך כשניים וחצי עשורים, ועזב את משרדו של בירן לפני מעט פחות מעשור. מאז מנהלים בירן והרמולין מאבק סביב פירוק השותפות ביניהם.

בירן טען בעבר כי הרמולין היה בעל זכות לחלק ברווחי המשרד בשיעור של 19%, אך לא היווה שותף במובן המשפטי - כלומר לא החזיק בחלק מן השותפות.

בשנת 2009 נתן בית שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה, פסק דין חלקי לטובת עו"ד הרמולין, כשקבע כי היה שותף במשרדו של עו"ד בירן. בהחלטתו מינה השופט אלטוביה בודקים מקצועיים, עו"ד אלקס הרטמן ורו"ח יוני קפלן, שתפקידם היה לבדוק את סכום החוב של בירן להרמולין, בהתאם למתווה שקבע השופט אלטוביה בהחלטתו.

הרמולין טוען כי בפועל הוא לא קיבל עד כה סכום כלשהו ממשרד בירן, מאז פרש מהמשרד.

לאחרונה ביקש הרמולין מבית המשפט המחוזי סעד זמני, במסגרתו יקבל 5,000 דולר בחודש החל מיום פרישתו ב-2005 ועד להכרעה הסופית בסכסוך בין הצדדים.

השופט אלטוביה קיבל את בקשתו של הרמולין, תוך שהוא מבהיר כי הסכומים יקוזזו מסכום עתידי שייפסק לטובת הרמולין בסיום ההליך. הסכום שנפסק מ-2005 ועד להחלטה עומד על 2.3 מיליון שקל.

אלטוביה אף חייב את הרמולין להמציא התחייבות עצמית וערבות בנקאית בסך מיליון שקל להבטחת השבת חלק מהכספים לבירן, במקרה שהסכום שייפסק בסוף ההליך לטובת הרמולין יהיה נמוך מהסכום שקיבל האחרון בפועל.