פייסבוק מכריזה על שת"פ עם Magisto הישראלית

החברה הישראלית מפתחת אפליקציה שמאפשרת לייצר סרטוני וידיאו קצרים על בסיס תמונות וסרטים של המשפחה והיומיום ■ לחברה 60 מיליון משתמשים, שת"פ עם אמזון וסמסונג וגייסה 23 מ' ד' מקוואלקום, סאנדיסק ולי קה שינג

אלכס רב–אחא ואורן בוימן / צילום: אודי תירוש
אלכס רב–אחא ואורן בוימן / צילום: אודי תירוש

חברת פייסבוק מכריזה הערב (ד'), במסגרת אירוע המפתחים השנתי שלה f8, על שיתוף פעולה ייחודי עם הסטארט-אפ הישראלי המצליח Magisto. במסגרת שיתוף הפעולה, מג'יטסו השיקה אפליקציה חדשה בשם Shots, שתעבוד ביחד עם המסנג'ר של פייסבוק, שנפתח לשימוש מפתחים חיצוניים (SDK).

האפליקציה החדשה תאפשר לקחת תמונה אחת שצילמו משתמשי פייסבוק ובאמצעות שילוב של עריכת וידיאו קצבית, מוזיקה ורגשונים (emoticons), היא הופכת את התמונה לסרטון וידיאו בן 7 שניות. הדבר יאפשר להעביר בין משתמשי המסנג'ר של פייסבוק סרטון וידיאו קצר שיעביר בתוכו הרבה יותר רגשות מאשר רק טקסט או תמונות. האפליקציה החדשה תהיה זמינה להורדה עבור מכשירי אנדרואיד, אייפון ואייפד.

חברת Magisto, הממוקמת באזור התעשייה של נס ציונה ועם משרד בעמק הסיליקון, היא סיפור הצלחה מעורר השראה. החברה, שהוקמה ב-2009 על-ידי ד"ר אורן בוימן וד"ר אלכס רב-אחא, מצליחה ליצור עניין רב אצל משתמשים, משקיעים וחברות מסחריות כאחד בגלל הבעיה הגדולה שהיא באה לפתור - כמות גדולה מדי של תמונות וסרטוני וידיאו שאנשים מצלמים ולא עושים איתם כמעט דבר. על-פי בדיקת מג'יסטו, המשתמש הממוצע מצלם 150 תמונות מדי חודש ו-7.5 סרטוני וידיאו באורך ממוצע של 7 דקות מדי חודש.

האפליקציה של החברה יכולה לקחת תמונות וסרטוני וידיאו ולהפוך אותם יחד לסרטון וידיאו קצבי, עם סגנון ייחודי, מוזיקה לבחירת המשתמשים ובאורך של כדקה, כך שקל יותר לשתף אותו מאשר אלבום תמונות ארוך או סרטון וידיאו מייגע שבו רגעי השיא בודדים.

לחברה יש 60 מיליון משתמשים, עד כה הועלו למעלה מ-1.25 מיליארד פיסות תוכן ונוצרו יותר מ-130 מיליון סרטים. החברה טוענת ש-90% מהטראפיק שלה אורגני, כך שההוצאה שלה על רכישת משתמשים נמוכה יחסית.

האפליקציה של מג'יסטו זמינה כיום גם כאפליקציית פייסבוק, ומאפשרת יצירת סרטוני על בסיס התמונות שהעלו משתמשי הרשת החברתית.

ההצלחה של מג'יסטו לא חמקה משורה של שמות מוכרים בתעשייה. מלבד גיוסי הון של 23 מיליון דולר משמות כמו סאנדיסק, קוואלקום, מאגמה, הורייזון של לי קה שינג ו-mail.ru, מג'יסטו גם חתמה על שיתופי פעולה עם מפעילות סלולר מובילות כמו דויטשה טלקום, סופטבנק ו-Three, שמשווקות את האפליקציה שלה בהודעות SMS ללקוחות או באתר החברה וכן דרך המפעילים המקומיים שעובדים איתן.

בנוסף, החברה שיתפה פעולה עם השקת גלקסי נוט 4 של סמסונג והייתה חלק מחבילת Galaxy Gift, שהעניקה אפליקציות בחינם למשתמשי הפאבלט. שיתוף פעולה חשוב נוסף היה עם אמזון, כשהאפליקציה הגיעה מותקנת מראש במכשירי FireTV לצד התאמה למכשירי Fire Phone וקינדל פייר. בנוסף לכך, החברה גם משתפת פעולה עם מותגים דוגמת קוקה קולה ופמפרס ועוזרת להם לייצר מעורבות מהמשתמשים דרך יצירת סרטונים שנועדו לגעת ולרגש את המשתמשים, כשהתשלום מהמותגים מתבסס על מודל CPC (תשלום פר הקלקה על הסרטון) או תשלום חד-פעמי.

ועדיין, המודל העסקי המוכר יותר של החברה מתבסס על שירותי פרימיום שמציעה האפליקציה. השירות הבסיסי הוא חינמי אך מאפשר העלאה מוגבלת של תמונות וסרטונים בודדים ומוגבלים באורכם. בשירותי הפרימיום, שאותם אפשר לרכוש למשך חודש, שנה או לכל החיים, השירותים נרחבים יותר. לאחרונה הוסיפה החברה שירות נוסף שמאפשר שימוש בסרטונים באיכות HD. זה המקום לציין כי מי שרוצה לצפות בסרטונים לא חייב להתקין את האפליקציה של החברה.

מחברת מג'יסטו ומפייסבוק לא נמסרה תגובה.