נתניה מציעה לאמנים חנויות להשכרה במרכז העיר ב-300 ש'

המכרז מיועד לעסקים קטנים בדגש על אמנים ומעצבים, במטרה להחיות את מרכז העיר הותיק ■ הזוכים במכרז מחויבים להפוך את החנות שיקבלו למרכז הפעילות היצירתית העסקית שלהם

מרים פריירברג-איכר, ועידת ישראל לעסקים 2013 / צילום: איל יצהר
מרים פריירברג-איכר, ועידת ישראל לעסקים 2013 / צילום: איל יצהר

עיריית נתניה פירסמה לאחרונה מכרז, בו היא מציעה להשכרה חנויות ברחוב שטמפפר במרכז העיר ב-300 שקל בתוספת מע"מ. המכרז מיועד לעסקים קטנים בדגש על אמנים ומעצבים, במטרה להחיות את מרכז העיר הותיק.

במכרז רשאי להשתתף כל מי שסיים לימודיו החל משנת 2008 במוסד על תיכוני מוכר באחד החוגים: ציור, רישום, פיסול, עיצוב קרמי, עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי, עיצוב גרפי ואנימציה.

בנוסף, מרכז הצעירים של נתניה, ה"גג", יאפשר לקבוצת האמנים להשתמש בכל אמצעי התקשורת והשירותים המשרדיים, לרבות: חדרי ישיבות, ציוד משרדי, מדפסות תלת מימד ייעוץ מקצועי ועוד. על פי מסמכי המכרז, הסכמי השכירות יהיו תקפים לשנה, עם אופציה להארכה לתקופה נוספת. לדמי השכירות הסמליים יתווספו תשלומים כמו ארנונה, מים וחשמל. העירייה מקבלת הצעות עד ב-27 באפריל, להן יש לצרף ערבות בנקאית בסך 5,000 שקל.

הזוכים במכרז מחויבים להפוך את החנות שיקבלו למרכז הפעילות היצירתית העסקית שלהם, ולשהות בה לפחות שישה ימים בשבוע, שמונה שעות ביום, ולפתוח את החנות למבקרים וקונים. "הכוונה היא להעניק לאמנים ולמעצבים צעירים הזדמנות וחשיפה ולאפשר להם להתפתח כיזמים ובעלי עסק עצמאי", מסבירים במינהלת מרכז העיר. "האמנים והמעצבים יוכלו גם להשתמש במרחב הציבורי הגובל בחנויותיהם - במדרחוב תל חי לצורך קיום אירועים, תצוגות ותערוכות שיהוו אמצעי נוסף לחשיפת עבודתם בפני הציבור הרחב", מסבירים במינהלת מרכז העיר".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר מסרה כי "אני מברכת על היוזמה שנועדה להטיב עם אמנים ויוצרים בתחילת דרכם, אין ספק שהדבר יביא לשדרוג מרכז העיר ויוסיף עניין רב לקהל המבקרים".