שוד השטיפה הגדול: 150 שקל לשטיפת מכונית קטנה לפסח

חברות שטיפת המכוניות בתחנות הדלק מנצלות את חג הפסח כדי להקפיץ את המחירים עד 150% ■ למה? "זה פסח, והמחירים עולים"

שטיפת מכוניות / צילום: שאטרסטוק
שטיפת מכוניות / צילום: שאטרסטוק

החברות לשטיפת מכוניות מנצלות את הביקוש הגבוה לשטיפת מכוניות לקראת חג הפסח כדי לגבות סכומי-עתק. חברות הדלק שבתוך מתחמיהן מופעל שירות השטיפה לא מתערבות במחירים הנגבים מהצרכן.

149 שקל - זה הסכום שתידרשו לשלם אם תרצו לשטוף מכונית קטנה לפסח בחברת carspa, המפעילה את שירות שטיפת המכוניות בחלק מתחנות הדלק של חברת פז, חברת דלק ובאחת התחנות של חברת הדלק מיקה.

אם יש לכם רכב מסחרי, תיאלצו להיפרד מ-199 שקל; ואם חלילה הרכב המסחרי גדול, הסכום ינסוק ל-249 שקל - כמחצית מסל הקניות לחג.

מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות
 מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות

ואם לא די בכך, חברת carspa הודיעה ללקוחותיה כי החל מאתמול ועד לחול המועד, "בהתאם לסיכום מול החברות, יופסק השירות עקב חג הפסח. ניתן לשטוף בהתאם למחירון החג" - בסכומי-העתק המופיעים לעיל.

מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות
 מחירון שטיפת רכב. קרדיט: אילנית חיות

במחירון של החברה, התלוי בסמוך למכונת השטיפה בתחנת הדלק מיקה במודיעין, מצוין תעריף של 40 שקל לשטיפה פנימית בלבד. עבור שטיפה חיצונית ופנימית יחד גבתה עד לפני שבוע החברה סכום של 60 שקל. מחירון הפסח גבוה ב-150% מחיר השגרה.

היום עוד איפשרה החברה ללקוחות לשטוף את המכונית באופן רגיל, אך גבתה גם מהם מחיר מופרז של 85 שקל - מחיר הגבוה ב-42% ממחיר השטיפה הרגיל ומחיר כפול מהמחיר הנגבה בנקודות אחרות לשטיפת רכב.

בחברת בסט קלין למשל, המפעילה את שירות שטיפת הרכב בתחנת דור-אלון בראשון-לציון, התעריף עומד על 40 שקל בלבד לשטיפה חיצונית ופנימית. לשטיפת רכב קטן לפסח גובה החברה סכום של 100 שקל. אבל גם בבסט קלין לא מבטיחים שהמחירים הרגילים לא יעלו בשבוע הבא.

"זה פסח, והמחירים עולים", נאמר.

מחברת carspa נמסר כי מחירון השטיפה לפסח כולל מתנה של בקבוק ריח בשווי 25 שקל של סאנרייז, וכי נושא הפסקת השירות בימים אלה מתואם עם החברות פזומט, שטיפומט ואוטוקר.

מחברת הדלק פז נמסר בתגובה כי "שינוי המחירים כפי שעולה מהמודעה מנוגד להסכם בין פזומט למפעיל ונעשה שלא בתיאום או ידיעה שלנו. אנו רואים בחומרה את הפגיעה בלקוחותינו, ועם היוודע הדבר, פנינו למפעיל בדרישה לכבד לאלתר את ההסכם עם החברה ולמנוע פגיעה בלקוחותינו".

עורך הדין של חברת carspa כתב ל"גלובס" כי "השטיפה לפסח כוללת שירותים מיוחדים כגון פירוק גלגלים רזרביים, פירוק כיסאות ועוד, הנעשית באמצעות שני עובדים מיומנים במשך כ-40 דקות באמצעות לחץ אוויר לניקוי חמת ובמחיר המקובל בשוק לשטיפת פסח. מדובר בשירות מיוחד לקראת חג הפסח הניתן במקביל לשירות השטיפה הסטנדרטי במחיר הרגיל".