עו"ד יודי לוי: "השוק ציווה עלינו לברור את המצטיינים"

עו"ד יודי לוי, יו"ר הוועדה האקזקוטיבית ושותף-מנהל במשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן, זכה לכמות הדירוגים הגבוהה ביותר בדירוג "גלובס DUNS 100"

"כוח-אדם רב אינו מעיד בהכרח על איכות". כך אמר היום (א') עו"ד יודי לוי, יו"ר הוועדה האקזקוטיבית ושותף-מנהל במשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן, שזכה לכמות הדירוגים הגבוהה ביותר - 25 דירוגים, על אף שבדירוג הגודל שפורסם לאחרונה חלה ירידה בכמות עורכי-הדין העובדים במשרדו.

לוי: "אני מברך על התוצאות, ובעיקר גאה בשותפיי ובעמיתיי שמוכיחים פעם אחר פעם כי ביכולתנו להעניק את ה'חבילה השלמה' - מצוינות משפטית, שירות בלתי מתפשר לטובת הלקוחות והבנה עסקית ורגולטורית מעמיקה. הפירמה פועלת במקביל בשני וקטורים - הרחבה מתמדת של תחומי העיסוק שבהם אנו יכולים להעניק שירות ללקוחותינו, והעמקה משפטית-עסקית של כל תחום ותחום".

לוי הודה בגלוי, כי הירידה בכוח-האדם של המשרד נבעה מ"ציפיות השוק". "השוק מצווה עלינו לתת שירות מקצועי מעולה במחירים תחרותיים. זו ציפייה נכונה וטבעית, שטוב שהגיעה גם לסקטור עריכת-הדין. כמי שמנהל את המפעל הגדול הזה, הדרך המרכזית לעמוד בציפייה זו היא טיפוח ושימור המצטיינים, תוך ויתור על אחרים. הרחבת מספר תחומי העיסוק שאותם הפירמה מעמידה לרשות לקוחותיה, והעמקת איכות השירות המשפטי, נעשות על-ידי טיפוח כוח-אדם מצטיין, ותיגמולו כראוי. אין טעם באינפלציה של מצבת כוח-אדם. כאשר המדדים הם איכותיים ולא כמותיים, חשיבות התוצאה המספרית לכשעצמה מתייתרת".

עו"ד אמיר חן, שותף-בכיר ומנהל מחלקת הנדל"ן במשרד עוה"ד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, "לא מופתע" מההישג של משרדו, שזכה ל-24 דירוגים. "אנחנו מאוד שמחים על התוצאה, אבל אין בכך משום הפתעה מבחינתנו. זה שנים אנחנו מדורגים בדירוגי האיכות הישראליים והבינלאומיים באחד משלושת המקומות הראשונים". חן הדגיש כי "אנחנו לא עובדים בשביל הדירוגים, אבל זה בהחלט מעודד את עורכי-הדין שעושים עבודה מעולה, כשהם רואים שזה משתקף מן הדירוג".

באשר למגמות המשפיעות על משרדו ועל שוק עריכת-הדין בכלל, אומר חן: "מצד אחד, ראינו לאחרונה פחות הנפקות ופחות הסדרי-חוב; מצד שני, יש יותר מיזוגים ורכישות. אנחנו משלימים את 'עסקת תנובה', מעורבים ב'עסקת פוסון-הפניקס' ומטפלים גם ב'עסקת כלל-ביטוח' מטעם הנאמן". חן הוסיף כי "יש המון עסקאות מימון, שלא אוכל להתייחס אליהן בשל החיסיון של הלקוחות שלנו".

בתחום הנדל"ן, תחום התמחותו, אומר חן כי "יש גאות גדולה ועבודה רבה". מבחינת מגמות המחירים בשוק, חן צופה ש"מה שהיה הוא שיהיה". באשר לדרישותיו של שר האוצר המיועד, משה כחלון, לקבל לידיו את מינהל התכנון ולידי מפלגתו את ראשות ועדת הכספים, כדי לאפשר רפורמות בתחום שיווק הקרקעות, אומר חן: "אם כחלון יקבל את הסמכויות בהסכם הקואליציוני, ואם יקבל גם גיבוי מראש-הממשלה, מה שלא היה עד היום, אז יש סיכוי שבתוך שלוש עד חמש שנים נתחיל לראות שינוי. אחרת, אני לא צופה גדולות. התיק הזה גדול על כולם.

"אני מאחל לכחלון שיצליח, כמובן, זה מאוד חשוב למשק ולחברה בישראל, אבל אני לא אופטימי לצערי".

חן מסכים שפרנסת המשרדים אינה תלויה בהכרח במגמות הכלכליות במשק. "עורכי-הדין הם אלה שנהנים משבבי העץ, לא משנה באיזה כיוון המסור חותך". להערכתו, "המגמה של המשך ריכוז העבודה המשמעותית במשרדים הגדולים תימשך. שוק עריכת-הדין בישראל הוא ברמה מאוד גבוהה, וגם יודע להתאים את עצמו לצרכים המשתנים של המשק. לאחרונה היה סבב חדש של גיוס מתמחים, ראיינו 400 מועמדים, ובחרנו קצת פחות מ-40 מתוכם. האיכות של המועמדים היא יוצאת מן הכלל, וזה נותן אופטימיות לגבי העתיד".