פוקס ניוז הישראלי? ערוץ 20 מבקש להקים חברת חדשות

"בימים אלה, בהם התקשורת עושה חשבון-נפש, נראה כי אין תזמון מתאים יותר להקמת חברת חדשות נוספת שתתרום להגדלת הפלורליזם בתקשורת הישראלית"

לוגו ערוץ 20
לוגו ערוץ 20

ערוץ 20 של יצחק מירילשווילי ואבי בר מבקש להקים חברת חדשות משל עצמו. בערוץ אומרים כי אתמול (א') הוגשה בקשה רשמית בנושא למועצת הכבלים והלוויין.

בהודעה רשמית של הערוץ לתקשורת נכתב כי "בימים אלה, בהם התקשורת עושה חשבון-נפש, נראה כי אין תזמון מתאים יותר להקמת חברת חדשות נוספת, אשר תתרום להגדלת הפלורליזם בתקשורת הישראלית".

הערוץ זכה ברישיון לשדר תכנים בנושא מורשת ישראל, והקמת חברת חדשות תדרוש ממנו שינוי בתנאי רישיונו.

כשערוץ 9, ערוץ ייעודי נוסף, ביקש להקים חברת חדשות משלו, חייבה אותו מועצת הכבלים והלוויין למסד את ההפרדה המבנית בין חברת החדשות לדירקטוריון, ולשלב נציגי ציבור שיאזנו את בעלי ההון בדירקטוריון חברת החדשות שתוקם. יש לציין כי לאחר שנים במתכונת זו והשקעה של עשרות מיליוני שקלים, בערוץ 9 ביקשו לוותר על חברת החדשות ולחזור לתנאי הריאיון הקודמים, בשל היעדר ריווחיות והעלויות הגבוהות הכרוכות בתפעול חברת החדשות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בערוץ נישה דל הכנסות.

על ערוץ 20 חלה החובה לשדר תוכניות אקטואליה ותוכניות בענייני היום. הערוץ החל את שידוריו בימי מבצע "צוק איתן". עתה, אחרי מערכת בחירות בה הגביר משמעותית את שידורי האקטואליה שלו, הגיש הערוץ בקשה למועצת הכבלים והלוויין להוסיף גם שידורי חדשות.

בין העיתונאים המועסקים היום בערוץ 20, המחזיק בקו ימני מובהק, גם קלמן ליבסקינד, אברי גלעד, אראל סג"ל, שרה ב"ק ואטילה שומפלבי, איש ynet. חלק ניכר משידורי הערוץ מצולמים באולפני אתר האינטרנט של קבוצת "ידיעות אחרונות".

מערוץ 20 נמסר: "בהתאם למכרז, הערוץ רשאי להגיש בקשה להפקת חדשות בצורה עצמאית, וכך פעלנו. אנו מתחייבים לשקף את מגוון הקולות והדעות של בחברה הישראלית, עם הפריפריה במרכז ולא בשוליים".

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "ככל שתוגש הבקשה למועצה, נבחן אותה על-פי הכללים".