נעילה חיובית בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה כ-1.5%

טבע רוכשת את אוספקס תמורת 3.2 מיליארד דולר ■ יונייטד-הלת' רוכשת את Catamaran תמורת 12.8 מיליארד דולר ■ טסלה תשיק קו מוצרים חדש ב-30 באפריל ■ מחיר הנפט ירד ל-48.7 דולר לחבית

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ובצל הדיווחים על ההסכם המתגבש בין איראן ל-6 המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין. ביום שישי, נזכיר, לא יתקיים מסחר לרגל חג ה-Good Friday.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות לאחר שיו"ר הפד ג'נט ילן אמרה כי הריביות יעלו "מתישהו במהלך השנה", אך הוסיפה כי בכל מקרה המהלך יתבצע באופן הדרגתי. ילן אמרה בנוסף כי היא צופה קצב צמיחה שנתי של 2%. בנאום בכנס בסן פרנסיסקו אמרה ילן בפעם הראשונה כי הפד ימתין לראות אם תחול היחלשות נוספת באינדיקטורים המרכזיים של האינפלציה. יחד עם זאת, הוסיפה, כי עלייה באינפלציה או בשכר היא לא מה שיניע את הפד להעלות את שיעורי הריבית.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס, התייחס היום לדיווחים לפיהם איראן חתמה על הסכם עם מעצמות המערב בנוגע לתכנית הגרעין שלה. "ללא קשר לתוכן ההסכם הנרקם, הבורסות בטווח הקצר מעדיפות הסכם ורגיעה ומנגד במידה וההסכם יכלול הקלה בסנקציות על איראן היצע הנפט הגדול ממילא, צפוי לרשום גידול נוסף ולהביא לירידה נוספת במחירו של הזהב השחור".

הרשויות בארה"ב חוקרות: כיצד הפסיד מנהל ההשקעות 99.7% מכספי המשקיעים?

עונת הדוחות בארה"ב: צפי לירידה של כ-4.6% ברווחים

לאחר שבשבוע החולף מחירי הנפט טיפסו בכ-5% בצל המתיחות בתימן, היום המחירים יורדים. החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו בכ-0.4% ל-48.7 דולר לחבית. החוזים מסוג ברנט יורדים בכ-0.5% ונסחרים סביב 56.1 דולר לחבית.

בזירת המאקרו התפרסמו היום לפני פתיחת המסחר ההכנסות וההוצאות של משקי הבית בפברואר. ע"פ הנתונים, ההוצאות של משקי הבית צמחו ב-0.1% בלבד, לאחר חודשיים רצופים של ירידה, בעוד האנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.3%. ההכנסות של משקי הבית, לעומת זאת, צמחו ב-0.4% בפברואר. למעשה, מאחר ומשקי הבית מרוויחים יותר ומבזבזים פחות, שיעור החיסכון עלה זה החודש השלישי ברציפות, לרמה שנתית של 5.8%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שלהי 2012.

עוד פורסמו מכירות הבתים בהמתנה, שעלו בשיעור של 3.1% בפברואר לרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2013. בשוק ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.5%.

מן העבר השני של האוקיינוס הסוחרים עוקבים בדריכות אחר המו"מ המתמשך של יוון עם נושיה בגוש האירו, לגבי רפורמות שיוון תבצע בתמורה להמשך תוכנית הסיוע. בינתיים, קופת המזומנים של יוון מתרוקנת וקיים חשש שהיא תפשוט רגל ותפרוש מגוש האירו.

גל רכישות של חברות פארמה

טבע הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת התרופות אוספקס (Auspex סימול בוול סטריט: ASPX) תמורת 3.2 מיליארד דולר. אוספקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2.26 מיליארד דולר, כך שהעסקה משקפת פרמיה של 41% על מחיר השוק. (לסיפור המלא)

מניית UnitedHealth בלטה במסחר לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את חברת Catamaran תמורת 12.8 מיליארד דולר במזומן. במסגרת העסקה, יונייטד הלת' תשלם לבעלי המניות של קטאמארן 61.5 דולר למניה.

חברת Horizon Pharma (סימול:HZNP) הודיעה כי תרכוש את חברת Hyperion Therapeutics תמורת 955.7 מיליון דולר במזומן, במטרה להרחיב את צנרת התרופות שלה. העסקה משקפת פרמיה של כ-8%.

אנליסט הביומד הבכיר של זאקס ג'ייסון נפודנו פרסם סקירה מקיפה על חברת בריינסטורם . לדבריו, היא החברה המתקדמת ביותר כיום מבחינה מחקרית בדרך לפיתוח טיפול תאי גזע ל-ALS. הוא מבסס את קביעתו על התוצאות החיוביות מאוד של ניסוי שלב 2A שהציגה בריינסטורם לפני חודשים ספורים.

מניית טסלה ריכזה עניין לאחר שאילון מאסק, מנכ"ל החברה, צייץ בטוויטר כי החברה תחשוף ב-30 באפריל "ליין מוצרים חדש וגדול".

מניות האנרגיה, ביניהן אקסון מובייל ושברון ריכזו עניין גם כן, ברקע לירידת מחירי הנפט.