בקרוב סכסוך עבודה בזרוע ההשקעות של כלל ביטוח?

יותר משנה מאז נחתם הסכם קיבוצי לעובדי כלל ביטוח, רוצים עתה גם עובדי כנ"ף להתאגד כיחידת מיקוח נפרדת, ולאור אי-הבנות בינם לבין הנהלת הקבוצה הם עלולים לנקוט בקרוב בסכסוך עבודה

לקראת סכסוך עבודה בכנ"ף, זרוע ניהול ההשקעות של קבוצת כלל ביטוח? ל"גלובס" נודע כי יותר משנה מאז נחתם הסכם קיבוצי לעובדי כלל ביטוח, רוצים עתה גם עובדי זרוע ההשקעות של הקבוצה להתאגד כיחידת מיקוח נפרדת, ולאור אי-הבנות בינם לבין הנהלת הקבוצה הם עלולים לנקוט בקרוב בסכסוך עבודה.

בינואר 2014 חתמו כלל ביטוח, כלל פנסיה וגמל, כלל ביטוח אשראי, כלל מימון וכללביט מערכות על הסכם קיבוצי בינן לבין הסתדרות וועד העובדים בקבוצה. עובדי כנ"ף, שמנהלים השקעות ומאפייני עובדתם שונים, לא לקחו חלק בכך.

בדוחות השנתיים דיווחה כלל ביטוח כי "ביום 30 בנובמבר 2014 הודיעה ההסתדרות כי הינה ארגון העובדים היציג של עובדי כנ"ף וכלל עמיתים, בעקבות הודעה זו החל ניהול משא ומתן עם ההסתדרות לחתימת הסכם קיבוצי". מאז ועד עתה הצדדים לא הגיעו להבנות.

ככל הנראה, לדעת מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח, עובדי כנ"ף, שזוכים ככל הנראה לתנאים עדיפים על אלה של עובדי כלל ביטוח, רשאים להצטרף להסכם הקיבוצי שנחתם עם עובדי החברה אך אין מקום לעשות עוד הסכם ייעודי רק להם.

מדוחות כלל ביטוח עולה כי נכון לסוף 2014 היו כ-135 עובדים בחטיבת השקעות מימון ופיננסים - שכוללת את עובדי כנ"ף, כלל משכנתאות, וכלל ביטוח אשראי.