נעילה מעורבת בבורסה; המעו"ף טיפס ברבעון החולף ב-11%

מדד ת"א 100 חתם את הרבעון החולף עם עלייה של 10% ■ דלק עברה להפסד של כ-765 מיליון שקל בשנת 2014 ■ טבע ממשיכה להגיב לרכישת אוספקס ■ כן פייט צנחה עוד לאחר כישלון הניסוי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מחד, מדד המעו"ף טיפס בכ-0.4% והעפיל לרמה של 1,625 נקודות ומנגד, מדד ת"א 75 השיל מערכו כ-0.4%. זאת ברקע לירידות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה, בצל נתוני מאקרו מאכזבים.

מדד המעו"ף זינק עד כה ביותר מ-6.5% בחודש מארס, והשלים זינוק של כ-11% מתחילת 2015. מדד ת"א 100 חתם את הרבעון החולף עם עלייה של 10%. מדד ת"א-75 ירד ברבעון הראשון ב-0.5% אבל זינק מתחילת 2014 ב-7.5%.

המסחר היום הושפע לרעה מהירידות בוול סטריט שנרשמות על רקע אכזבה מנתוני המאקרו.

היום הוא הדד-ליין לחתימה הסכם של מעצמות המערב עם איראן. אתמול היו דיווחים על כך שהצדדים הגיעו להסכמות, אבל איראן עצמה הכחישה ואמרה שהמחלוקות בנוגע לתכנית הגרעין שלה עדיין גדולות.

סוכנות הדירוג פיץ' אמרה אתמול כי תוצאות הבחירות צריכות להגביר את יכולתה של הממשלה לבצע רפורמה פיסקלית ואם היא אכן תייושם אז יהיה קל יותר להקטין את הגרעון. בפיץ' מעריכים כי הצמיחה בישראל תגיע ל-3.2% השנה, בסיוע ההתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח.

היום הוא היום האחרון שבו חברות בבורסה בת"א צריכות לדווח לבורסה על תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון. בין החברות המרכזיות שמדווחות היום - אי.די.בי פתוח שדיווחה על הפסדי עתק של כמיליארד שקל ב-2014, החברה לישראל ואחריה גם בנק לאומי שצפוי לפרסם את דוחותיו אחרי סגירת המסחר בבורסה, כולל את הדיווח בגין ההחזקה בחברה לישראל.

קבוצת דלק דיווחה אתמול על הפסד של כ-765 מיליון שקל בשנת 2014, לעומת רווח של כ-740 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013. ההפסד של החברה לרבעון הרביעי הסתכם בכ-120 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-125 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החברה מעכבת את ההנפקה בלונדון בעיקר בשל אי הוודאות באשר למאגר "לוויתן".

טבע המשיכה להגיב לרכישה הגדולה עליה הודיעה אתמול, שבמסגרתה היא קונה את חברת התרופות אוספקס תמורת 3.2 מיליארד דולר - פרמיה של 41% על מחיר השוק. לחברה הנרכשת אין בכלל הכנסות.

כן פייט ביופרמה מוסיפה לבלוט לשלילה גם במסחר היום, לאחר שצנחה אתמול בבורסה ב-50% וב-60% בוול סטריט, על רקע כישלון בניסוי שלב II/III בתרופת ה-CF101 שלה לטיפול במחלת הפסוריאזיס.