בת 32 - ועם חברת אפליקציות שמגלגלת מיליונים

בגיל 27 מאיה זלצברג כבר הקימה חברה לפיתוח אפליקציות לסלולר, ו-3 שנים חיה בלי משכורת ■ היום, בגיל 32, זמינגו שבבעלותה מובילה את השוק בישראל ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

מאיה זלצברג / צילום: איליה מלניקוב
מאיה זלצברג / צילום: איליה מלניקוב

מאז ומתמיד הייתה מאיה זלצברג-נפתלי החנונית של הכיתה. אחר-כך היא השתדרגה לגיקית. אין לה שום בעיה עם הניסוח הזה, היא אפילו אוהבת להיות כזו. היא התחברה כבר מילדות לפעילויות טכניות - פירקה מכשירים והרכיבה, נתנה חיים לרדיו ישן. היא גם בילתה הרבה עם אביה, מהנדס אלקטרוניקה, וכמובן מול המחשב. בתיכון אוסטרובסקי ברעננה היא עשתה במקביל 5 יחידות פיזיקה, מחשבים, כימיה ומתמטיקה, וגם השיגה ציונים גבוהים. "זה באמת עניין אותי, ויחסית גם לא הייתי צריכה להשקיע המון".

היום, בגיל 32, היא הבעלים של חברת מובייל המתמחה בפיתוח אפליקציות בשם זמינגו, חיבור בין זברה ופלמינגו. זוהי חברת המובייל הגדולה בישראל - יש לה מחזור עסקי של מיליוני דולרים ו-80 עובדים - והיא שועטת קדימה. "העתיד הוא המחשוב הלביש. מדובר במכשירים אלקטרוניים ניידים כמו משקפיים חכמים או שעון חכם, שבעזרתם אפשר לשלוח ולקבל מידע, וכן התרעות לגבי מה שקורה בסביבה.

"עם משקפיים חכמים אפשר ללכת ברחוב ותוך כדי לצלם את מה שרואים, ואפשר לשבת בפגישה ולגלוש באינטרנט. הם חזקים מאוד גם בתחום המשחקים. אפשר לשלב בעזרתם את מה שרואים במציאות באותו רגע בעולם המשחק. המשקפיים יכולים לשמש כלי עזר לאנשי מקצוע, למשל כדי לנתח את המצב בשטח בזמן אמת. תחום אחר של מחשוב לביש הוא שעון חכם שמותקנים עליו ווידג'טים - יישומים קטנים, בדרך כלל תוצר נלווה של אפליקציות - שנותנים התרעות ומידע מבוסס מיקום. למשל, כשתעברו ליד סניף הבנק שלכם, השעון יאמר: 'אתם כבר כאן, רוצים לבצע פעולה בסניף?'. יש לנו גם לקוח שמתעסק באבטחה ומפתח עכשיו ווידג'ט שייתן התראות לשעון על פריצה בזמן אמת".