בלווטניק מתקרב לערוץ 10? נפגש עם אנשי יוסי מימן

לן בלווטניק בוחן את ההשקעה באמצעות קבוצת המדיה RGE ■ בערוץ 10 ממשיכים להתקיים מגעים מול משקיעים נוספים

קבוצת RGE, בבעלותו של המיליארדר לן בלווטניק, הביעה עניין ברכישת מניות ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי יו"ר הקבוצה, מודי פרידמן, קיים פגישות עם נציגו של יוסי מימן, ליאו מלמוד, ובהן הביע את רצון קבוצת התקשורת לבחון השקעה בסדר גודל כזה או אחר בערוץ 10.

בחן השקעה בערוץ בעבר

קבוצת RGE היא אחת מחברות התקשורת הדומיננטיות בטלוויזיה בישראל, כשבאמתחתה ערוצי ספורט 5, וערוץ הילדים. היא מחזיקה בשורה ארוכה של נכסי מדיה ומשמשת ספקית תוכן גם לפלטפורמת הטלוויזיה של חברת סלקום.

שותפיו של בלווטניק, איל הון בריטי, באחזקת הקבוצה הם הישראלים משפחת רקנאטי ואביב גלעדי, שבשנים האחרונות מנהל מלוס אנג'לס את חברת הסרטים של בלווטניק. גלעדי היה בעבר בעל מניות בזכיינית ערוץ 2 רשת, אולם נדרש לוותר עליהן בשל הערוצים שהוא מחזיק בטלוויזיה הרב-ערוצית - אחזקה המנוגדת לרגולציה הישראלית.

אין זו הפעם הראשונה שבלווטניק בוחן את כניסתו לערוץ 10. בפעם האחרונה ניהל בלווטניק מגעים מול אנשיו של רון לאודר, כאשר ראש אימפריית הקוסמטיקה ביקש לעזוב את הערוץ בשלהי 2013, מה שהביא למשבר מתמשך, נוסף, בערוץ.

באחרונה חודשו המגעים בין נציגו של מימן ובין פרידמן, מי ששימש בעברו מנכ"ל ערוץ 10 בעצמו, תחת יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ.

ערוץ 10 מצוי בימים אלה 3 חודשים לפני מועד פקיעת זיכיונו, והגיש בקשה רשמית לרישיון. למרות שהערוץ עשוי לקבל רישיון גם ללא כניסת משקיע, הוא לא יוכל להמשיך ולהחזיק מעמד ללא השקעה נוספת של בעלי מניות או משקיע חדש. מבנה הערוץ כרגע הוא כזה שבעלי המניות הנוכחיים - יוסי מימן וארנון מילצ'ן - לא מזרימים כסף לערוץ במשך שנים ארוכות, ואילו 25% מהמניות נמצאות בנאמנות.

רבעון ראשון חיובי בערוץ 10

ערוץ 10, שאמנם מציג נתונים חיוביים בתום הרבעון הראשון של 2015, עדיין נתמך בעיקר על כספי מקדמות פרסום, והוא יזדקק לסכומי כסף משמעותיים של כ-60 מיליון שקל לטובת המעבר לרישיון לבדו, עוד לפני השקעה מסיבית שתידרש להפקות של שנים קדימה.

בימים אלה מתנהלים מגעים ערים מול גורמים שונים בשוק לכניסתם כמשקיעים, אך אף אחד לא צפוי להבשיל לפני המעבר לרישיון.

הדמות המשמעותית ביותר, שכבר מקיימת הליך בדיקת נאותות מתקדם, היא יזם ההיי-טק ואיש הפרסום אילן שילוח.

בערוץ 10 ובקבוצת RGE לא הגיבו לדברים.