תקציב חדשות 2 לא אושר ברשות השנייה בגלל גירעון

עומק הגירעון של חדשות 2 עומד על 3.5 מיליון שקל, לאחר שכבר צומצם ע"י הרשות השנייה, והוא נובע מהוצאות "צוק איתן" ■ תקציב חדשות 10 אושר, אולם שתי חברות החדשות הגישו את התקציב באיחור משמעותי

תקציב חברת החדשות של ערוץ 2 לשנת 2015 לא אושר על-ידי ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה בשל גירעון תקציבי בשנת 2014. עומקו של הגירעון עומד כעת על 3.5 מיליון שקל, לאחר שכבר צומצם על-ידי הרשות השנייה, והוא נובע בשל הוצאות "צוק איתן". גודל התקציב שהוצג לשנה הקרובה הוא 87 מיליון שקל, אולם הוא לא כולל סעיף לאירועים בלתי צפויים, סיבה נוספת בגינה לא אושר.

לאור הדברים הוזמן דירקטוריון החברה לדיון דחוף בוועדת הכספים בראשותו של רו"ח אייל דה-פאו. תקציב חדשות 10 אושר, אולם שתי חברות החדשות הגישו את התקציב באיחור משמעותי, ולא כקבוע בחוק, 75 יום לפני סיום שנת המס.

ברשות השנייה אישרו את הדברים. יו"ר הדירקטוריון, תמי רוה, אמרה ל"גלובס" כי "תזמן את הזכייניות בהקדם האפשרי לדיון בדירקטוריון והדברים יבחנו".

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, מסרה כי "לחברות החדשות של ערוצי הטלוויזיה המסחריים תפקיד חשוב ומהותי בציבוריות הישראלית. דווקא לאור חיוניותם איננו יכולים להתיר כי חברת חדשות 2 תכנס לשנת 2015 בגרעון תקציבי ועלינו להקפיד הקפדה יתרה כי חברות החדשות יעמדו בהתחייבויותיהן לעניין ניהול התקציב, באופן שיבטיח את המשך פעולתן השוטף לאורך זמן וללא הפרעות. המציאות הישראלית הוכיחה זה מכבר כי הצפוי ביותר הוא הבלתי צפוי והרשות השנייה רואה בהיערכות חברות החדשות לכך עניין מהותי ומרכזי, ותמשיך לפעול לקידום האינטרס הציבורי שבסיקור חדשותי מקיף ובלתי תלוי לאורך זמן, בשגרה ובחירום".