סוף עידן בהפועל ת"א: אמיר כבירי רוכש את 50 האחוזים של חיים רמון

המועדון הודיע כי איש העסקים, אוהד מוכר של הקבוצה - ירכוש את המניות; מדובר על תחנת מעבר עד למציאת רוכש של 100% מהפועל ת"א, כאשר מתנהלים משאים ומתנים מול מספר גורמים מחו"ל

שינויי החזקות בהפועל ת"א: אחרי שלפני חודשיים ויתר חיים רמון על זכויות הניהול של מועדון הכדורגל לטובת עמותת האוהדים של הקבוצה - כעת גם נמצא מי שייקח על עצמו את המניות שבשליטתו. מדובר על איש העסקים אמיר כבירי, שירכוש ביחד עם שותף נוסף (עדי קריספין) את 50 האחוזים של רמון המוחזקים בנאמנות אצל עו"ד יואב שניצר, עד להסדרתו הסופית של הליך הבוררות של האחרון מול אלי טביב.

המשמעות העיקרית של העסקה היא ניתוקה הסופי והפורמלי של הפועל ת"א מחיים רמון ואלי טביב.

בארי בן זאב, יו"ר האדומים, מסר היום (ד') בהודעה לתקשורת כי "המועדון יפעל באופן מיידי לקבלת כל האישורים המתאימים מהגורמים המוסמכים" (להעברת הבעלות לכבירי). בעמותת האדומים, המחזיקה ב-20% מהמניות בהפועל, ביקשו להבהיר כי זכויות הניהול השוטף של הקבוצה יישארו בידיה - כאשר רכישת המניות על-ידי כבירי ושותפו, והגב הכלכלי שיעניקו - תאפשר לעמותה להעמיד תקציב בסך 25 מיליון שקל לעונת המשחקים הבאה (2015/16).

30 האחוזים הנוספים מהמניות של הפועל יישארו בינתיים בידי המשקיעים שגייס רמון על מנת לרכוש את הקבוצה מטביב קיץ 2012 - ביניהם יזם הנדל"ן עידו חג'ג'.

כניסתם של כבירי וקריספין מהווה תחנת מעבר מבחינת הפועל ת"א, שראשיה ממשיכים במאמצים קדחתניים למצוא רוכש אמיד למועדון שיוכל להעמיד לו תקציבים גבוהים יותר מ-25 מיליון שקל - כאשר השאיפה היא למכור 100% מהמועדון. בימים אלו מנהל היו"ר בן זאב מו"מ עם רוכש פוטנציאלי מחו"ל, כאשר במקביל, גורמים נוספים במועדון פועלים מול קבוצת רוכשים אחרת שאמורה לנחות בישראל לקראת סוף החודש על מנת לקדם את ההליך. מדובר על יהודים בעלי רקע בניהול ספורט. 

כבירי, 35, יליד שכונת בבלי בת"א, מוכר כאוהד שרוף של הפועל ת"א, וסייע לה כלכלית במספר הזדמנויות בשנים האחרונות.