שיטת בנייה חדשה ופורצת דרך: וילה מבטון ב-670 אלף שקל

לבנות וילה או בניין בזול ובזמן קצר: שיטת בנייה חדשה ומתקדמת מאפשרת לבנות מבנים מורכבים במיוחד מבטון בתוך זמן קצר במיוחד ובעלויות נמוכות בהרבה מעלות בנייה רגילה

וילה שהודפסה במדפסת תלת ממד סין / צילום: WinSun Decoration Design Engineering Co
וילה שהודפסה במדפסת תלת ממד סין / צילום: WinSun Decoration Design Engineering Co

אחרי שלפני שנה הדהימה את עולם הבנייה כאשר בנתה 10 בתים בתוך פחות מ-24 שעות בעזרת מדפסת תלת-מימד ובטון, החברה הסינית WinSun Decoration Design Engineering עושה זאת שוב והפעם עם בניין דירות בגובה 5 קומות ואחוזה בשטח של 1,100 מ"ר שנבנו בעזרת מדפסת תלת-מימד ובטון שעשוי בעיקר מפסולת בניין.

לצורך בניית המבנים החברה השתמשה במדפסת תלת-מימד באורך 32 מטרים, ברוחב 10 מטרים ובגובה של יותר מ-6 מטרים. על פי החברה, הבטון הממוחזר - שמכיל אבק בטון, שאריות פיברגלס, חול וחומר ממצק - יוצר קירות ותקרות חזקות דיין כדי להתמודד עם זעזועים של רעידות אדמה.

שיטת הבנייה במדפסת תלת-מימד מאפשרת לחסוך 60% מהחומרים שמשמשים לבניית בית רגיל, 80% מכוח העבודה הדרוש ומקצרת את זמן הבנייה ב-30%. שני המבנים שהוצגו על ידי WinSun הם המבנים הגדולים ביותר שנבנו עד כה על ידי החברה, אך נכון לעכשיו מדובר באבטיפוסים שנועדו להצגה בלבד.

החברה חשפה כי אחוזת התלת ממד שכאמור מתפרסת על שטח של יותר מדונם, נבנתה במיוחד עבור חברת הנדל"ן האמריקאית Tomson Group, בעלות של 161 אלף דולר בלבד, כלומר 668 אלף שקל. בשלב הבא החברה מתכננת לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשנית על מנת לבנות גשרים ומגדלים.