"מלון המריבה" במנהטן של אאורה וסוקי נמכר ב-27 מיליון דולר

המכירה התבצעה לאחר סכסוכים רבים שפרצו סביב ההשקעה במלון הדירות, בין השותפים בו - אאורה, סוקי ומועדון המשקיעים יו טרנד

אחרי סכסוכים לא מעטים שידעו חברת הנדל"ן אאורה ושותפיה במלון דירות במנהטן - בן ציון סוקי, ומועדון המשקיעים יו טרנד (U Trend) של נפתלי מנדלוביץ' ז"ל - הושלמה בימים האחרונים מכירת הנכס תמורת 27 מיליון דולר, מהם נוכו 11 מיליון דולר לפירעון המשכנתא לטובת הנכס. אאורה, שבשליטת יעקב אטרקצ'י, דיווחה בסוף השבוע כי "ביום חמישי הושלמה העסקה, כך שהועברה הבעלות בנכס לרוכש כנגד השלמת תשלום מלוא התמורה לצדדים".

הקונה היא, ככל הנראה, חברה אמריקאית העוסקת בתחום הנדל"ן. השלמת המכירה אושרה על-ידי בית המשפט בניו-יורק, שהפך למעורב בעסקה בעקבות הסכסוכים שהתעוררו בין שלושת הצדדים המחזיקים בנכס.

השותפות בעסקה נרקמה בסוף 2009, אז רכשה אאורה, שהייתה בשליטת בועז משעולי ויוסף צליח, יחד עם יו טרנד וסוקי, בניין מגורים במנהטן, מתוך כוונה לשפץ אותו ולהסב אותו למלון דירות שיושכרו לטווח קצר (Extended Stay). הפרויקט ממוקם בפינת הרחובות 440 מערב ו-41 בניו-יורק, ושטחו כ-4,000 מ"ר.

לאחר הרכישה החלו במקום עבודות שיפוצים והסבתו לבית-מלון, אולם התוכניות לשידרוגו לא הושלמו, בעקבות הקשיים אליהם נקלעו המשקיעים העיקריים בו: אאורה, שנדרשה להסדר חוב, ומועדו המשקיעים יו טרנד, שנקלע לקשיים פיננסים, שהובילו למותו הטראגי של מנדלוביץ'.

קשיי השותפים הובילו לחילוקי דעות ביניהם שגרמו לחוסר יכולת לקבל החלטות ולקדם את הפרויקט, גררו קנסות וצו הפסקת עבודות מצד עיריית ניו-יורק, ודרדרו את מצב הנכס. אאורה ויו טרנד יצאו בטענות שונות נגד סוקי, שניהל את הנכס, ובהמשך יו טרנד הגישה כמה תביעות נגד אאורה.

מועדון המשקיעים טען כי לחברים בו עלולים להיגרם נזקים כספיים בשל התנהלותה של אאורה, ואילו באאורה, שהשליטה בה עברה לידי אטרקצ'י במסגרת הסדר חוב, טענו כי יו טרנד מנסה להפעיל לחץ פסול על החברה. בסך הכול ההשקעה בנכס הוערכה בכ-25 מיליון דולר, כאשר חלקם של אאורה ויו טרנד בו עמד על 70%, והיתרה בידי סוקי, הנחשב מקורבו של הרב יאשיהו פינטו.

רווח של 6 מיליון שקל

אאורה עלתה באחרונה לכותרות בעקבות אישור חידוש ההסכם שחתמה החברה לקבלת שירותים משפטיים ממשרד עורכי הדין אטרקצ'י ושות' שבבעלות סיגל אטרקצ'י, אשתו של בעל השליטה, יעקב אטרקצ'י. ההסכם צפוי להזרים למשרד כ-10 מיליון שקל במצטבר - יותר מ-3 מיליון שקל בכל שנה, במשך שלוש שנים.

אטרקצ'י השלים את רכישתה של אאורה מכונס נכסים במסגרת הסדר חוב לפני כשלוש שנים, וכחלק מההסדר אישרו נושי החברה את הסכם העסקתו וכן הסכם לקבלת שירותים משפטיים של עריכת דין וליווי בתחום הנדל"ן ממשרד עוה"ד של אשתו, סיגל. מאז, במקביל לייצוב החברה והגדלה משמעותית של נפח פעילותה, צברו בני הזוג תגמולים בהיקף מצטבר של יותר מ-12 מיליון שקל, כשעיקר הסכום ניתן לסיגל, שנהנתה בשלוש השנים האחרונות (2012-2014) מתגמולים שנתיים של בין 2.4 מיליון שקל ל-3.3 מיליון שקל.

בשבוע שעבר סיכמה אאורה את 2014 עם רווח נקי של 6 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 15 מיליון שקל שהציגה בסיכום 2013. הכנסותיה השנתיות קפצו אשתקד ב-345% ל-213 מיליון שקל, בין היתר בזכות מסירת דירות בפרויקטים ביהוד, פרדס חנה ואילת.