מה מתכננת ג'נרל מוטורס במכונית החשמלית הבאה שלה

ה"וולט" החדשה אמורה להיות מהירה יותר מהנוכחית ולעבור טווח גדול גדול יותר בין טעינה וטעינה

דגם וולט/ צילום: רויטרס
דגם וולט/ צילום: רויטרס

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס הודיעה כי היא מפסיקה את הייצור של המכונית החשמלית-היברידית שלה, ה-Chevy Volt. זאת לקראת השקת הדגם החדש של המכונית בספטמבר.

ה"וולט" החדשה אמורה להיות מהירה יותר מהנוכחית ולעבור טווח גדול גדול יותר בין טעינה וטעינה.

כבר לפני כשנה וחצי מסר מנהל בכיר בג'נרל מוטורס כי החברה עובדת על פיתוח מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של כ-320 ק"מ (200 מייל) בין טעינה לטעינה של הסוללה. מחירו של הרכב היה צפוי לנוע סביב כ-30 אלף דולר בארה"ב.

כיום מוכרת GM את דגמי השברולט וולט בכ-35 אלף דולר. ה-Volt יכולה לעבור כ-60 ק"מ באמצעות הסוללה החשמלית ואחר כך נכנס לפעולה מנוע בנזין קטן שמגדיל בהרבה את טווח הנסיעה. כך, המכונית היא למעשה היברידית ולא חשמלית "טהורה". החברה מייצרת גם את ה-Spark , רכב חשמלי "טהור", שיכול לעבור 82 מייל (כ-130 ק"מ) בין טעינה וטעינה.

שלשום הודיעה יצרנית המכוניות החשמליות טסלה הודיעה כי היא משדרגת את מודל S שלה. הדגם החדש יאפשר נפח טעינת סוללה הגדול בכ-15% מהנפח הקודם ומחירו יעמוד על כ-75 אלף דולר, כ-5,000 דולר יותר מהדגם הקודם.

טסלה הפסיקה למכור את המודל S הישן יותר, שטווח הנסיעה שלו בין טעינה לטעינה עמד על כ-208 מייל (כ-332 ק"מ) והחלה למכור את הדגם החדש (70-D) שהטווח שלו עומד על כ-240 מייל (כ-384 ק"מ) בין טעינות.