מסתמן: תנובה תעניק חסות לנבחרות ישראל בכדורסל

הסכם החסות הראשית הצפוי של ענקית מוצרי החלב עם איגוד הכדורסל הוא לשנתיים הקרובות, ומוערך במאות אלפי דולרים בכל שנה ■ תנובה תחליף את איש העסקים רענן כץ שהיה הספונסר של הנבחרת הבוגרת

נבחרת ישראל בכדורסל, יניב גרין / צלם: איגוד הכדורסל
נבחרת ישראל בכדורסל, יניב גרין / צלם: איגוד הכדורסל

אחרי שעברה לשליטת ברייט פוד הסינית, נכנסת חברת תנובה להשקיע בספורט הישראלי. ל"גלובס" נודע כי ענקית מוצרי החלב ואיגוד הכדורסל בדרך לחתימה על הסכם בשווי מאות אלפי דולרים בשנה, במסגרתו תהפוך תנובה לנותנת החסות הראשית של איגוד הכדורסל. תנובה תעניק חסות לכל נבחרות ישראל בכדורסל גברים ונשים, מגילאי הנערים ועד הנבחרות הבוגרות.

ההסכם הרשמי צפוי להיחתם בשבועות הקרובים, והוא יהיה תקף לשנתיים הקרובות - עד קיץ 2017. במסגרת ההסכם תקבל תנובה, מלבד את החסות הראשית על חולצות שחקני הנבחרת, גם שילוט ופרסום במפעלים של האיגוד ובמשחקי נבחרות ישראל.

מבחינת איגוד הכדורסל מדובר בהסכם משמעותי מאוד. הוא מחזיר את האיגוד לידיה של חברה מסחרית, ובסכום משמעותי יותר, אחרי שבשנתיים האחרונות מי שהעניק חסות לנבחרת היה איש העסקים רענן כץ. החסות של כץ (שפרסם על חולצות השחקנים את המותג RK) כללה רק את הנבחרת הבוגרת בשווי של כ-100 אלף דולר לשנה, ובנוסף אליה העביר כץ תרומה נוספת בשווי של כ-50 אלף דולר לטובת הסעת ילדי הדרום במהלך מבצע "צוק איתן" למשחקי הנבחרת בקפריסין בקיץ 2014.

בשנתיים שלפני כן, מי שהעניק חסות ראשית לנבחרת ישראל היה בנק דיסקונט, ולפניו בנק לאומי (במשך 13 שנה).

נבחרת ישראל, ספונסרים
 נבחרת ישראל, ספונסרים

החסות עם תנובה תכלול שני קמפיינים של הנבחרת הבוגרת - את אליפות אירופה בספטמבר הקרוב בקרואטיה, צרפת, גרמניה ולטביה (אירוח משותף), אליה הוגרלה ישראל לבית עם רוסיה, בוסניה-הרצגובינה, צרפת, פינלנד ופולין; ובנוסף את מוקדמות אליפות אירופה שייערכו באוגוסט-ספטמבר 2016.

איגוד הכדורסל הכניס במהלך 2014 סכום כולל של 3.96 מיליון שקל מסעיף פרסום ושיווק, מתוך סך הכנסות של האיגוד שהסתכמו ב-37.01 מיליון שקל. איגוד הכדורסל הוא הגוף המתוקצב השלישי הכי גדול בספורט הישראלי מבחינת הכנסות, אחרי ההתאחדות לכדורגל (הכנסות של 100 מיליון שקל ב-2013) ומכון וינגייט (הכנסות של 79 מיליון שקל ב-2013).

תנובה עברה לאחרונה באופן רשמי לידי ברייט פוד הסינית, בעסקה במסגרתה רכש הקונצרן את כל אחזקותיה של קרן אייפקס בתנובה (56.1%), ולאחרונה הצטרף לעסקה גם השותף לגרעין השליטה - מאיר שמיר, שהחזיק באמצעות מבטח שמיר בכ-20.7% ממניות תנובה. לאור זאת, ברייט פוד מחזיקה כעת בכ-78.8% ממניות תנובה, כשהיתרה מוחזקת בידי הקיבוצים והמושבים.